Devet sjajnih polaznica Centra za izvrsnost informatike MŽ prkosi tezi da su u programiranju “jači” dječaci!

Ozana, Mura, Gita, Michelle, Marta, Leda i Mirna uz Melody i Emu čine dvanaest posto od ukupnog broja polaznika Centra izvrsnosti informatike MŽ.

Voditelj Centra izvrsnosti Dejan Drabić ne krije zadovoljstvo brojem djece uključene u rad Centra koja postižu izniman napredak u informacijsko-komunikacijskim tehnologijama i nižu odlične rezultate na županijskim, državnim i međunarodnim natjecanjima. Premda Centar okuplja 75 izvrsnih polaznika, od tog broja tek je devet djevojčica, dok su ostalo dječaci. Stoga u CII MŽ teže povećanju broja polaznica kako bi se postigao „balans“ i uspostavila rodna ravnopravnosti u omjeru djevojaka i dječaka.

CII MŽ vrijedan je projekt pod pokroviteljstvom Međimurske županije kojim se ulaže u razvoj naprednih informatičkih znanja učenika osnovnih i srednjih škola, a provode ga udruge Mladi informatički stručnjaci (MIS) i Međimurski informatički klub (MIK) uz potporu Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje (TICM). Izvrsna je to prilika za učenike da steku vrsna znanja u području računalnih algoritama, odnosno u razvoju analitičko-logičkog razmišljanja korištenjem programskih jezika Python, C++, Logo i Scratch. Stečena znanja i vještine – izuzetno tražene i cijenjene na tržištu rada – jamac su uspjeha, kako na obrazovnom, tako i poslovnom planu.

Samo 12 % djevojčica uči programiranje

Iako su IT vještine izuzetno cijenjene i tražene na tržištu rada, a zbog tehnološkog napretka društva i digitalizacije potražnja za programerima i srodnim zanimanjima će u budućnosti neminovno rasti, u javnosti je još uvijek većinom uvriježeno mišljenje da je programiranje „rezervirano“ za dječake. Iz tog razloga, djevojčice se u znatno manjoj mjeri odlučuju na stjecanje (dodatnih) informatičkih znanja neophodnih za izazove budućnosti.
Devet djevojčica iz Centra izvrsnosti informatike prkosi toj tezi, što postignutim zavidnim rezultatima, što voljom i željom za učenjem. Ozana Margotić, Mura Blažević, Gita Radiković, Michelle Mesarić, Melody Mesarić, Marta Topolnjak, Leda Bujanić, Ema Sačar i Mirna Drabić čine tek 12% ukupnog broja polaznika Centra izvrsnosti informatike MŽ. Navedeni podatak poražavajuć je s aspekta rodne ravnopravnosti kojem sva razvijena i napredna društva moraju težiti, smatra voditelj Centra D. Drabić, ujedno mentor ekipe koja već nekoliko godina uzastopce nosi naslov viceprvaka države.

– Cure su također izvrsne te je u grupama gdje je zastupljenost jednakomjerna znatno ljepše raditi. Djevojke uporno rade i uče te kroz natjecanja pokazuju svoju vrijednost. Smatramo da je potrebno utrošiti više energije i truda kako bismo što više djevojčica uključili u STEM obrazovanje. Općenito smatram da se premalen broj djece prijavljuje u Centar izvrsnosti informatike Međimurske županije, a koji podrazumijeva selekcijski postupak, kako bismo mogli doista raditi na razvoju izvrsnosti one djece koja imaju sklonosti, talent ili interes za razvoj specifičnih, ali itekako traženih, informatičkih vještina i znanja.

Upornost kao glavni ključ uspjeha

Najmlađa polaznica CII MŽ ima 10 godina i programira tek pet mjeseci, a već je ostvarila dva najbolja rezultata u državi.
– Učiteljica mi je predložila da se upišem jer jako volim matematiku i sudjelujem na brojnim natjecanjima. Smatram da nije bitno koliko dugo programiraš, već koliko vježbaš. Moraš jako puno vježbati da postigneš dobre rezultate, a ja vježbam doma svaki dan i jednom tjednu ovdje u grupi. Imam veliku podršku svojih roditelja i volim programirati, ispričala nam je Gita.
Osim podrške roditelja, Gita ima i podršku mentora Dejan Drabića koji je ponosan na trud koji njegove polaznice ulažu u učenje programiranja.
– Statistički podaci pokazuju da veći broj djevojaka završava fakultete, što je rezultat njihove značajnije upornosti. Kada bi omjer dječaka i djevojčica bio ravnomjerniji, uvjeren sam da bi njihov sinergijski učinak na postizanje boljih rezultata bio veći.

Programiranje je odličan odabir za one koji vole znanost

Zajednička karakteristika svih polaznica CII MŽ je što vole prirodoslovno-matematičke znanosti te pored odličnih rezultata na informatičkim natjecanjima bilježe uspjehe i na području matematike i ostalih prirodnih disciplina. Učenje programiranje uvelike im pomaže u postizanju još boljih rezultata na svim poljima, a napredno informatičko obrazovanje koje dobivaju u Centru predstavlja im dodatnu vrijednost i osigurava bolji start u viši obrazovni sustav, ali i bolju poziciju u kasnijem poslovnom svijetu.

Muru zanimaju znanost i kemija, a u programiranju se okušala u petom razredu.
– Htjela bih naučiti što više novih programskih jezika i sudjelovati na što više natjecanja. Najdraže mi je kad svladam neki novi zadatak ili kada program koji sam napravila zaista radi, rekla je Mura. Teškim zadacima i stjecanju novih znanja veseli se i Michelle, koja je također odlična u matematici.

Ozana se slaže da je programiranje odličan odabir za nekoga tko voli znanost i gaji znatiželju za otkrivanjem novih spoznaja.
– Jako mi je zanimljivo, nekad malo teže, a nekad lakše, ali uvijek je lijepo. I ja sam bila državna prvakinja u programiranju, a najdraže mi je kad radim neki svoj program, kad otkrijem nove funkcije i algoritme ili pronađem način da neki zadatak skratim, olakšam ili ubrzam. Iako se u početku mnogi zadaci čine teškima, uz puno upornosti i volje ništa nije neostvarivo, dodaje.

Na pitanje što ih je motiviralo da se uhvate ukoštac s programiranjem, Marta, Leda i Mirna nam otkrivaju – videoigre. Upravo ih je dinamičan i zanimljiv svijet videoigara nagnao da otkriju što se odvija iza „kulisa“ i kako funkcioniraju računalni algoritmi. Danas im osmišljavanje računalnih igara predstavlja svojevrsnu nagradu i razbibrigu od školskih obaveza.

Dečki ima više, ali nisu bolji od nas

Premda su brojčano podzastupljene, rezultati dvojaka u CII MŽ ne zaostaju za uspjesima dječaka. No, ipak, priznaju da bi voljele da se više djevojčica priključi radu Centra i nauči programirati.
-Idealno bi bilo kad bi nas bilo pola-pola. I nama bi bilo ljepše raditi da nas je više. Nije nam jasno zašto netko misli da je programiranje samo za dečke. I mi to možemo i znamo. Ne treba se ničega bojati, nije to ništa strašno, ističu naše sugovornice te pozivaju svoje vršnjakinje da im se pridruže u stjecanju novih znanja i vještina, kako bi zajedničkim snagama mijenjale društvo nabolje.

Konstantne napore u osvještavanje društva o potrebi ravnopravne zastupljenosti oba spola, ali i važnosti STEM obrazovanja – područja koje objedinjuje znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku – ulaže i njihov voditelj D. Drabić.

– Postoji potreba u društvu da ta ravnopravnost koju želimo ne bude samo pisano slovo na papiru, nego bismo stvarno trebali poduzeti neke korake da se to izjednači. Tim više da su danas to vrlo popularna i tražena zanimanja, a u budućnosti će biti još više, a primanja u istima su značajno veća od prosjeka. Smatramo da i djevojke zaslužuju bolju budućnost te da ne budu zapostavljene. Odgovornost nam je da se izborimo da budu jednako vrijedne i imaju jednake uvjete i jednaku priliku kao dečki, ispričao nam je Dejan Drabić.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE