FOTO: MIRJANA AUGUSTIĆ voditeljica joge donosi vježbe za tijelo i um

Mirjana Augustić voditeljica je joge i programa samorazvoja Art Living Fondacije. Joga je ujedno idealna za ovo vrijeme opuštanja i vježbanja u vlastitom domu. Mirjana je za Međimurske novine pripremila nekoliko vježbi.

KONASANA – Savijanje u stranu

Raširimo stopala u širini kukova, s udahom podignemo obje ruke iznad glave, isprepletemo prste osim kažiprsta i izdahom se nagnemo na desnu stranu, ostanemo upoložaju 8-10 dubokih udaha i izdaha. Sa sljedećim udahom vratimo se u centar i s izdahom nagnemo na lijevu stranu i ponovimo postupak.

Dobrobiti: Vježbom se isteže tijelo i kralježnica, pojačava se tonus mišića ramena, masiraju se unutarnji organi i mišići kralježnice.

TRIKONASANA – Trokut 

Raširimo noge oko 1 m (ili koliko nam je udobno), namjestimo stopala tako da je desno paralelno s podlogom, a lijevo zaokrenuto za 10 stupnjeva. Udahom dignemo ruke do visine ramena, izdahom spustimo tijelo prema desnom stopalu, istegnemo lijevu ruku ravno prema gore i okrenemo glavu prema dlanu lijeve ruke. Ostanemo u položaju 8-10 dubokih udaha i izdaha. Udahom se vratimo u centar i ponovimo na drugu stranu.

Dobrobiti: Povećava se koncentracija, istežu se postranični mišići i mišići prsnog koša, kukova, ramena i nogu. Tonira se zdjelica i reproduktivni organi. Reducira se težina, otklanja nervoza i depresija i smanjuje krvni tlak.

VIRABHADRASANA – Ratnik

Namjestimo nege isto kao i za trokut, udahom dignemo ruke do visine ramena, izdahom savinemo desno koljeno i usmjerimo pogled u dlan desne ruke. Ostanemo u položaju 8-10 dubokih udaha i izdaha, udahom izravnamo desno koljeno, izdahom spustimo ruke i ponovimo na drugu stranu.

Dobrobiti: Jačamo noge, stražnjicu, kukove i zglobove, istežemo prsni koš, pojačava se rad pluća, jačaju se ramena, pojačava izdržljivost, vraća ravnotežu i fokus.

MARJARIASANA- Mačka

Namjestimo tijelo u položaj stola, raširimo ruke u širini ramena, a noge u širini kukova. Udahom podignemo glavu prema gore i uvinemo leđa poput sedla (ili mačke) s izdahom spustimo glavu prema prsima i dignemo leđa u grbu. Ponovimo 8-10 puta. Nakon toga ispružimo desnu ruku prema naprijed i lijevu nogu prema natrag i ostanemo u položaju 8-10 dubokih udaha i izdaha. Ponovimo s lijevom rukom i desnom nogom.

Dobrobiti: Masiraju se leđa i kralježnica, istežu ramena i zglobovi, masiraju unutarnji organi, pojačava eliminacija štetnih produkata, pojačava cirkulacija, opušta um.

BADDHAKONASANA-  Leptir

Sjednemo uspravne kralježnice, spojimo stopala ispred tijela i privučemo ih što bliže, obuhvatimo rukama i mašemo koljenima gore dolje, radimo što veće amplitude.

Dobrobiti: Istežu se unutarnji djelovi natkoljenica, razgibavaju kukovi i koljena, opuštaju crijeva i pojačava eliminacija, otklanjaju menstrualne tegobe i tegobe menopauze, preporučuje se u trudnoći ( olakšava porod), djeluje dobro na bubrege.NAUKASANA – Brod 

Legnemo na leđa, udahom podignemo noge i gornji dio tijela prema gore i ostanemo u položaju 8-10 dubokih udaha i izdaha. Obratimo pažnju da su oči u visini nožnih prstiju.

Dobrobiti: Jačaju se mišići trbuha, istežu se zglobovi i kralježnica, pojačava rad crijeva, stimuliraju bubrezi, štitnjača i prostata, jača samopouzdanje.

 

Ostavi komentar