Ervin Vičević (Reformisti): Županija se mora zauzeti za jeftiniju vožnju autocestom

Ervin Vičević (Reformisti), županijski vijećnik i načelnik Općine Selnica, pitanje neravnopravnosti u plaćanju cestarine hrvatskim autocestama podigao je na razinu Županijske skupštine.

Evo što je rekao na aktualnom satu Županijske skupštine: – Nedavno je neovisni vijećnik prof. Vladimir Čavrak, potaknut odlukom o ukidanju naplate tunelarine za dalmatinsko zaleđe, uputio prijedlog odluke na županijsku skupštinu Sisačko-moslavačke županije s ciljem da se za područje te županije ukine cestarina.

– Osobno nisam za ukidanje cestarine, ali jesam da se svi građani Hrvatske dovedu u ravnopravan položaja, a posebno mi je cilj da se građani Međimurja dovedu u ravnopravan položaj s građanima Zagreba i okolice čiji vozači ne plaćaju korištenje autoceste, a koriste je svakodnevno. Primjerice, godišnje odlazim u Zagreb 20-tak puta, pet puta prema Rijeci, dva puta prema Splitu i kod tih putovanja koristim autocestu 7574 kilometara, računajući od ulaza na naplatne postaje do izlaza na naplatnim postajama.

Od svih vozača zagrebačkog pojasa i Grada Zagreba uzet ću primjer za vozače iz Zaprešića, Ivanić-Grada, Vrbovca koji rade u Zagrebu i koriste  prosječno autocestu 54 km svakodnevno u dva smjera. Kada se to pomnoži s prosječnim radnim danima u godini bez godišnjeg odmora, to je 220 dana i iznosi 11.880 km.

Za 7574 km platim cestarine u iznosu 2864 kune, a osoba iz gore navedenog područja za 11880 km 0 kuna, što je jasni pokazatelj neravnopravnosti.

Koliko su privilegirani pokazuje činjenica da se naplatne kućice u smjeru Slavonskog Broda pomaknule dalje kako bi prilaz trgovačkom centru IKEA bio izvan sistema naplate – poručio je Vičević.

Za kraj je naglasio:

– Većina država u našem okruženju, a i izvan njega uvela je vinjete kao model naplate cestarine, osim Hrvatske koja izmišlja toplu vodu, plaće studije opravdanosti, konzultante i razbacuje se novcem svih nas.

Vičević je predložio zauzimanje zajedničkog stava o tome na Županijskoj skupštini kao predstavničkom tijelu po uzoru na deklaracije i određene dopise koji su usmjereni prema državnim institucijama, ali o tome zatražio i angažman naših  saborskih zastupnika radi ostvarivanja ravnopravnosti u plaćanju cestarine. (BMO)

U Mađarskoj godišnja e-vinjeta 125 kn za 100 km autoceste

Sve zemlje u okruženju davno su uvele vinjete za što dostupniju vožnju autocestama. S obzirom na to da su Austrija i Slovenija po standardu i plaćama na puno višem nivou od nas, za usporedbu što se tiče plaćanje cestarine za osobna vozila na autocestama, uzeli smo Mađarsku gdje su prosječne plaće slične ili tek nešto manje nego kod nas.

Odnedavno je tako moguće za vožnju mađarskim autocestama kupiti putem interneta e-vinjetu.

Ono što prvo upada u oko i što sve više koriste mnogi naši Međimurci što ima e-vinjeta za korištenje mreže autoceste i u lokalnom okviru.

Tako e-vinjeta za korištenje autoceste u županiji Zala (oko 150 km) godišnje dođe 5000 forinti ili oko 125 kuna. Da, dobro ste pročitali i još jednom ponavljamo – samo 125 kuna. To je kao da mi u tom iznosu plaćamo godišnju vožnju autocestom ne samo do Zagreb, već gotovo pa do Karlovca ili Kutine, a ne jedanput “gore-dolje”.

U Mađarskoj godišnja e-vinjeta za korištenje svih autocesta 42.980 forinti ili oko 1.000 kuna, što bi također bilo prihvatljivo i za naše autoceste. I ne samo da vinjete plaćamo i mi, već i svi koji žive u Zagrebu.

Dok usporedimo ove mađarske brojke s našima, zaista zaboli glava, pa nije čudno da s našim posebice međimurskim plaćama ne možemo s obzirom na troškove cestarine i benzina “nigdje nikud” po Hrvatskoj, već eventualno samo u šoping ili izlet “na Mađarsku”, do Nagykanizse ili pak Hevisa, i to po autocesti. (dz)

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE