Autobusni kolodvor Prelogu nije preči, važnije je povezati prigradska naselja s centrom

autobusni kolodvor
Ilustracija

Treba li Prelogu autobusni kolodvor pitanje je koje je ponovno potegnuto u ovom gradu. Osobito je bilo aktualno tijekom predizborne kampanje kada se prozivalo tadašnjeg, sada aktualnog gradonačelnika Ljubomira Kolareka da reagira po tom pitanju.

Prvog dana njegova novog mandata razgovarali smo s gradonačelnikom Kolarekom na tu temu.

Kazao je kako u ovom trenutku autobusni kolodvor kao mjesto nije prioritet.

Preče je pozabaviti se autobusnim linijama unutargradskog prometa koje će omogućiti bolju povezanost građana prigradskih naselja sa Prelogom u kojemu su sve relevantne službe i institucije. Otkrio nam je da je informativno razgovarao s domaćom prijevozničkom tvrtkom Vectum d.o.o. o zakonskim mogućnostima uvođenja linijskog prijevoza unutar grada Preloga.

Gradonačelnik Kolarek je razmišljanja da bi grad Prelog trebao u većoj mjeri financirati troškove povezivanja prigradskih naselja s centrom. Tako bi građani plaćali tek simboličnu cijenu karte. Koliku točno u ovom trenutku nije moguće kazati, ali svakako upola manju u odnosu na sadašnju cijenu karte na postojećim linijama.

Podsjetimo u ovom dijelu Međimurja javni linijski prijevoz obavljaju autoprijevoznici udruženi u klaster  Međimurski prijevoznici tzv. M-grupu kojoj je Međimurska županija dala koncesiju. Oni su odabrani koncesionar još sljedećih 5 godina.

Prema njihovu cjeniku primjerice karta na liniji Čukovec-Draškovec-Prelog košta 15 kuna, iz prigradskog Čehovca put do Preloga putnici plaćaju 14 kuna. Ova tri prigradska naselja zapravo imaju sreću što su uopće povezana s Prelogom i to čak 5 puta tijekom dana, ljeti se dvije linije ukidaju pa je onda to tri puta dnevno. Oni iz Oporovca, Hemuševca i Otoka autobusnu liniju do Preloga mogu samo sanjati. Bar zasad. Mnogi bi bili sretni da imaju i te tri bez obzira na cijenu. Osobito starija populacija koja često nema kako liječniku, u ljekarnu, na plac ili obaviti kakvu drugu potrebu.

Ugledni preloški liječnik apelira da se prigradska naselja bolje povežu s centrom

Da je tome tako u nedavnoj raspravi na društvenim mrežama potvrdio je i ugledni preloški liječnik dr. Zrinko Karlović. Govorio je o posljedicama loše prometne povezanosti prigradskih naselja i kako se to reflektira na njegov rad s pacijentima.

zrinko karlović

  • Ja i u ambulanti imam problema zbog prometne (ne)povezanosti s okolnim mjestima. Značajan broj mojih pacijenata stanuje izvan preloga i nema vlastiti prijevoz pa se žele naručiti u terminima nakon dolaska autobusa, ali dovoljno rano da stignu vratiti se sljedećom linijom. Čak i ako nemam hitnih slučajeva koji mi poremete ritam rada ne mogu u tom kratkom rasponu naručiti više od 2 do 3 pacijenta, a kako oni žele odmah i podignuti lijekove u ljekarni najčešće im običan odlazak u ambulantu oduzme pola dana i više, osobito ako zakasne na planirani autobus, objasnio je dr. Karlović podsjećajući kako su nekada autobusi na tim istim linijama kojima voze i danas tri do maksimalno pet puta dnevno vozili svakih sat vremena počevši u 5 sati ujutro pa do 14 sati.

Prelog je dodajmo ne tako davno bio povezan i s Koprivnicom, a imao je i spoj sa Zagrebom preko Ludbrega, ali i liniju prema Nagykanizsi

Blažen Sabol: Prelog je sada tek usputna stanica, s kolodvorom bi bio nezaobilazno čvorište

Toga se prisjetio i Blažen Sabol, direktor prijevozničke tvrtke Vectum s kojim je gradonačelnik razgovarao o problemu povezanosti centra i prigradskih naselja.

I dok gradonačelnik naglašava kako autobusni kolodvor u ovom trenutku Prelogu nije preči, Blažen Sabol smatra da bi u jednoj sredini kakav je Prelog kolodvor dobro došao. Mišljenja je da bi Prelogu dostajao kolodvor sa tri perona.

  • Prelog je sada tek usputna stanica, s kolodvorom bi bio nezaobilazno čvorište na koje bi se preusmjerio autobusni prijevoz. No to je tek moje mišljenje, rekao je Sabol.

blažen sabolPotvrdio je da je razgovarao s gradonačelnikom o problemu linijskog prijevoza unutar grada. Iznio je mišljenje da bi prijevoz mini busevima bio idealno rješenje i da je spreman natjecati se za dobivanje toga posla. Kazao je kako nema financijske isplativosti za prijevoznike na linijama o kojima se ovdje govori i da ih je zbog toga tako malo. Također je upozorio na koncesiju koju ima klaster . Proširenje koncesije ili raspisivanje nove zahtjeva natječaj i štošta drugo, što znači dugu proceduru i još dugo vremena dok se ne riješi problem.

Na pravnoj službi Grada je da ponudi odgovarajuće zakonsko rješenje ovoga problema, a da gradski oci iznađu financijska sredstva kojima će u većoj mjeri financirati nove autobusne linije koje bi bolje povezale grad.  Zasad se nitko ne usudi govoriti o tome koji bi se iznos trebao iznaći, no temeljem razgovora izračunali smo da bi dva povratka i dolaska dva put tjedno za gradsku blagajnu mogla predstavljati  mjesečni trošak od oko 2 tisuće kuna. Dakako i građani bi plaćali svoj dio.

Dok se ovo pitanje ne riješi nema smisla raspravljati o autobusnom kolodvoru, zar ne?

foto: prelog.hr, osobna arhiva dr. Z.Karlović, ZNET

Ostavi komentar