Dora Fažon iz čakovečke Gimnazije J. Slavenskog pobijedila je na natjecanju Znanstvenik u meni

Na Završnici natjecanja u komunikaciji znanosti i originalnim istraživačkim radovima “Znanstvenik u meni“ proglašeni novi mladi pobjednici, u kategoriji istraživačkih radova pobjedu je odnijela Sara Studen iz Srednje škole Jastrebarsko, dok je Dora Fažon iz čakovečke Gimnazije Josipa Slavenskog slavila pobjedu u komunikacijskim kategorijama.

Završnica petog uzastopnog natjecanja, koje je namjenjeno učenicama i učenicima srednjih škola u Republici Hrvatskoj, a koje provodi Društvo za edukaciju van okvira, održala se jučer u Osijeku u dvorani tvrtke BIOS Poduzetnički inkubator. Prezentirano je osam najboljih radova komunikacijske kategorije te dva originalna istraživanja.

Sara Studen iz Srednje škola Jastrebarsko u svom originalnom istraživačkom radu pod nazivom Elektrostatska levitacija proučavala je fizikalni fenomen elektrostatska levitacija i ovisnost levitacije NACA oblika o nekim relevantnim parametrima.

Doru Fažon iz čakovečke Gimnazije Josipa Slavenskog ljubav prema životinjama potaknula je da izradi inkubator za izlijeganje pilića te rad pod nazivom “Upoznajte Iggyja” prijavi u komunikacijske kategorije natjecanja Znanstvenik u meni. Inkubator je napravila od raspoloživih materijala sa senzorom za kontrolu temperature i ručnom kontrolom vlage, te je regulacijom uvjeta potrebnih za inkubaciju jaja u različitim fazama došla do uspješnog izlijeganja pilića – njene kućne ljubimice Iggy koja i danas šeće njenim dvorištem.

– Nimalo nisam očekivala ovaj rezultat. Spontano sam se uključila, ali sam sad pozitivno iznenađena. Najbolji dio natjecanja bio mi je pobijediti sama sebe i prezentirati jer mi je ovo prvi ovakav javni nastup, objasnila je Dora Fažon nakon pobjede, dodavši kako je za natjecanje doznala od mentorice Melite Sambolek.

Prezentacijski nastup

Za sudjelovanje u petom izdanju natjecanja „Znanstvenik u meni“ natjecatelji su osmislili prezentacijski nastup s temom po vlastitom izboru iz domene znanosti te ga snimili u obliku videozapisa koji su potom poslali uz svoju prijavu. Nakon toga, ocjenama stručnog žirija i glasovima publike izdvojeni su najbolji radovi i istraživanja, koji su pozvani u Završnicu. Na samoj Završnici učenici nastupaju uživo i iznova dobivaju ocjene od žirija, na temelju kojih nastaje konačna ljestvica.

U nastupima se vrednuju sposobnost prenošenja teme u vidu karizme, korisnih analogija i usporedbi, pametna upotreba rekvizita i odstupanje od stereotipa te “predavačkih” idioma.

Organizatori natjecanja, studenti istraživačke fizike Petra Ivatović i Jakov Budić, ističu kako ovim projektom žele motivirati učenike srednjih škola da se upoznaju s vještinom prezentiranja znanstvenih rezultata na način dostupan širokoj publici te im omogućiti da i sami provedu istraživanje, koje zatim javno predstavljaju. Žele potaknuti učenike, potencijalne buduće znanstvenike i popularizatore znanosti, da se upoznaju s jednim od ključnih, a ujedno i rijetko spominjanim aspektom znanstvenika – znanstvenom komunikacijom.

Natjecanje „Znanstvenik u meni“ dio je projekta pod nazivom „Korak u znanost: kontinuirani razvoj znanstvenih vještina u srednjoškolaca“ koji se provodi u organizaciji Društva za edukaciju van okvira zajedno s Institutom Ruđer Bošković te Institutom za razvoj obrazovanja. 

Izvor: Tea Romić

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

51,061FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE