Danas u Otvorenom gradonačelnik Srpak na temu prometne problematike

Gradonačelnik Grada Mursko Središće Dražen Srpak gostovat će danas, 10. lipnja 2019. godine, na Hrvatskoj radioteleviziji (HRT 1) u emisiji “Otvoreno” u 22:00.

Tema emisije bit će promet na cesti D209 od naselja Šenkovec do grada Mursko Središće, a voditelj Mislav Togonal.

Ujedno, nakon našeg jutarnjeg razgovora na tu temu s gradonačelnikom Srpakom iz Grada Mursko Središće stiglo je priopćenje za medije koje u nastavku u cijelosti objavljujemo:

– Više od 10 godina problem teretnog prometa guši i terorizira najsjeverniji grad Mursko Središće i sva naselja do grada Čakovca. Povećanjem teretnog prometa cijelom dionicom ceste D 209, te kroz sam centar grada Mursko Središće, prometna problematika teretnog prometa i problemi koji su nastali slijedom toga do nedavno su bili neizdrživi uvjeti stanovnicima koji živi na toj relaciji. Kroz grad Mursko Središće i kroz sva ostala naselja do grada Čakovca dnevno je prometovalo do 800 teretnih vozila, tokom sezone preko 200 tisuća osobnih vozila i do 150 autobusa, što je rezultiralo da je centar grada barem jednom tjedno bio kompletno zakrčeni. Grad Mursko Središće proveo je niz potrebnih radnji od postavljanja mjerača brzine, ograničenje brzine kroz centar grada na 40 km/h, postavljanje stupića u suradnji sa Hrvatskim cestama, kako bi se donekle zaštitili građani grada Mursko Središće. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković 2017. godine posjetio je grad Mursko Središće te se na licu mjesta uvjerio u nemoguću prometnu situaciju, te obećao pomoć na način da se Pravilnikom od 01. srpnja 2017. godine zabrani prometovanje teretnih vozila iznad 7,5 tona. Zbog raznih pritisaka Udruge prijevoznika od te mjere se odustalo. Da bi se ipak ublažio problem predloženo je na sastanku kod ministra da se   

prekategorizira  granični prijelaz Mursko Središće – Petišovci u međudržavni za teretna vozila, a međunarodni za putnički promet. Time bi se kroz taj granični prijelaz mogao odvijati isključivo promet hrvatskih i slovenskih teretnih vozila, ali obzirom što je to bilateralno pitanja i prema informacijama koje raspolaže grad Mursko Središće slovenska strana nije prihvatila takav sporazum.

Jedini mogući način za normalno življenje i sudjelovanje u prometu svih građana bio je donošenje i primjena Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena  masa premašuje 7,5 tona. Donošenjem Pravilnika riješen je dugogodišnji problem teretnog prometa, s jedne strane građanima je osigurana sigurnost prometovanja, dok je s druge strane nastao veliki revolt prijevoznika iako je Pravilnikom jasno definirano u kojim slučajevima se promet preko 7,5 tona može odvijati po toj cesti, te svi koji imaju utovare ili istovare na tom potezu ili pak sjedište tvrtke, se tim pravcem mogu i dalje koristiti, a za sve ostale postoje alternativni pravci i apsolutno ne stoji tvrdnja da je zatvoreni granični prijelaz Mursko Središće – Petišovci, već se radi isključivo o ograničenju prometa.

„Napominjem da apsolutno razumijemo prijevozničke tvrtke i smatramo da im se mora osigurati lakše, brže i efikasnije prometovanje, ali po za to primjerenim prometnim pravcima. Meni kao gradonačelniku najvažnija je sigurnost građana grada Mursko Središće i kvaliteta njihovog življenja. Naravno da je trajna mjera za rješenje teretnog prometa izgradnja zaobilaznice i mosta. Hrvatske ceste izradile su studiju izvodljivosti i prometni elaborat, a trenutno je u fazi izrada studija utjecaja na okoliš, znači koraci za izvršenje ovog velikog projekta su pokrenuti. Gradu Mursko Središće nikada nije bilo u interesu štetiti gospodarstvu i razvitku istog, cilj je bio samo da promet koji ne mora ići ovim pravcem da se preusmjeri na druge adekvatne pravce. Grad Mursko Središće, ni ja osobno nismo sudjelovali u izradi spomenutog Pravilnika, a da  smo imali mogućnosti sudjelovati kod izrade Pravilnika neke stvari bi se drugačije regulirale, ako je to zakonski moguće. Ovih dana u medijima se od strane Udruge hrvatskih prijevoznika plasiraju vijesti da je sve dogovoreno i da se svi hrvatski i slovenski kamioni vraćaju na tu cestu što bi pak prema pokazateljima dobivenima od policije bila katastrofa i sve bi se vratilo na staro jer je po informacijama policije najviše kamiona bilo hrvatske i slovenske registarske oznake.

Svjesni smo da su za prijevoznike iz Međimurske županije i iz pokrajine Prekmurje u Sloveniji zbog donošenja Pravilnika nastali problemi i nelogične situacije te smatramo da bi se njima moglo omogućiti prometovanje cestom D209, a svim ostalim kamionima hrvatske i slovenske registarske oznake samo u slučaju utovara i istovara u Međimurskoj županiji ili pokrajini Prekmurje u Sloveniji cestom D209 isključivo u vremenu od 07:00 do 22:00 sata.

Zabrana prometovanja nije donesena ni za mene kao osobu ni za mene kao gradonačelnika, donesena je zato jer ta cesta D 209 gusto naseljena, za naselja koje se nizaju bez rješenih  pješačko biciklističkih staza nije primjerena za promet kakav je bio do donošenja Pravilnika i nikako ne

smije služiti za to da bi se prijevoznicima van Međimurske županije koristili njome za što brži dolazak na slovenski autoput, primjerice kad netko iz Zagreba ili ostalih dijelova Hrvatske ide prema Sloveniji to može učiniti autoputom i zagrebačkom zaobilaznicom, a isto tako lokalni promet preko graničnih prijelaza npr. u Krapinsko-zagorskoj županiji – Macelj ili Varaždinskoj – Dubarava Križovljanska ako pak ide prema Mađarskoj autoput Zagreb – Goričan. Ista je stvar kad se radi o ulazu u Republiku Hrvatsku iz pravca Slovenije te se to može učiniti putem drugih graničnih prijelaza i prometnih pravaca. Zabrana je donesena za ljude kojima kamioni idu 2 metra ispod prozora kuće, za djecu koja idu u školi, za bicikliste, za ljude kojima su popucale kuće, za turiste, za normalan život, za sigurno prometovanje, za mogućnost izlaska iz dvorišta na cestu. Udruga prijevoznika putem medija najavljuje prosvjed, a iz Grada Mursko Središće poručuju da postoji kontra prosvjed.

Gradonačelnik Dražen Srpak uputio je Vladi Republike Hrvatske, Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Ministarstvu gopodarstva, poduzetništva i obrta i Predsjedniku Uprave Hrvatskih cesta pismo u kojem upozorava na moguće posljedice ako se odobri prometovanje svim teretnim vozilima s područja Republike Hrvatske i Slovenije.

Ostavi komentar