Barokni korizmeni koncert Stabat mater

Večeras s početkom u 19:30 sati u župnoj crkvi sv. Nikole biskupa održao se korizmeni koncert Stabat mater.

Korizmeni barokni koncert približava nam biblijski događaj, novozavjetni, koji opisuje bol i tugu Majke Marije u zadnjim trenucima života njenog sina, Isusa, Spasitelja svijeta. Kako je korizma pravo vrijeme za kontemplaciju, za reviziju vrijednosti po kojima živimo i kojima smo vjerni, u tome će pomoći i ovaj duhovni koncert koji predstavlja Riječ Božju koja nam je upućena preko glazbenika.

U djelu ‘Stabat mater’ (hrv. Stala plačuć’ tužna mati), Giovanni Battista Pergolesi-ja (1710. – 1736.), skladanom 1736. godine u posljednjim tjednima skladateljeva života djelo je završio na dan svoje smrti, Bogorodica, plače pod križem na kojem visi bolno, izbičevano, izranjavano i naposljetku mrtvo tijelo njenog Sina Jedinorođenoga. Nakon što je odabrana od Boga i prihvaća biti Majkom Božjom, nakon što rodi Sina, odgaja ga i prolazi sve majčinske brige kao i sve majke svijeta, iznenada ga gubi kad on bude razapet na križu. Njegova bol poput mača probada njezinu grud. Ne zbog svoga grijeha, nego zbog grijeha sviju nas. I Majka to prihvaća. Ne protestira. Ali gorko pati.

Slušajući ove divne napjeve Pergolesijeve ‘Stabat mater’, proživljavamo neizmjernu tugu, muku i bol Majke. Naše srce ne može više biti tvrdo. Ono se otvara svakom djetetu, svakom čovjeku. U njemu se nastanjuje milost i nježnost. Ljepota glasa odražava ljepotu duše te i izvođača i slušatelja.

Ovaj barokni dragulj nastao je na početku ere barokne glazbe i imalo je snažan utjecaj na kasnije skladatelje baroka.

Izvođači večerašnjeg koncerta su: Vinka Siladi; mezzosopran, Antonija Žarković; sopran i na orguljama Dubravko Ćepulić-Polgar. Koncert su izveli s kora uz orgulje tako da su se glasovi lijepo prostirali crkvom.

Kompozicija kantate Stabat Mater je izmjena solo i duet brojeva (ukupno 13), gdje je glavni utjecaj tuga i kontrastne lirske i svečane dijelove karaktera raspoređene oko njega. Takva struktura čini crkvu bliskom operi.

Mirna melodija i ritam postavljeni su za odvojenu kontemplaciju i uranjanje u duboku refleksiju. Unatoč kontrastu brojeva, pa čak i njihove raznolikosti, drama se razvija iznenađujuće holistički i skladno. Istodobno se ekspresivna sredstva koriste sažeto i suzdržano.

Galeriju pogledajte ovdje (koncert)

Foto: Golenko Mario

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE