OPG Siladi iz Kotoribe: Važno je znati što jedemo

Upravo mogućnost svakodnevnog pakiranja robe na malo daje njihovim proizvodima stalnu svježinu u trgovinama

Na vlastitim poljima uzgajaju bučine sjemenke, suncokret, kukuruz, kokičar, heljdu, lan, soju, jabuke, pšenicu, uljanu repicu, aroniju, mrkvu, krumpir, luk, zelje i kamilicu

Prije tridesetak godina obitelj Siladi započela je vlastiti posao počevši na nekoliko vlastitih parcela zemlje uzgajati tikvine koštice golice. U to je vrijeme ta kultura bila vrlo slabo prisutna na međimurskim i hrvatskim poljima te je posao krenuo doslovno sa samo nekoliko stotina kilograma suhe golice koje su završile prerađene u bučino ulje. Brzo se pokazalo da tržište zahtijeva doradu robe pa su krenuli, nakon pranja, na sušenje u sušarama koje su sami izradili. Želja za poboljšanjem kvalitete bila je glavni zamašnjak razvoja.

Nakon prvog stupnja dorade slijedili su strojevi za pročišćavanje i golice su bile spremne za pekarsku industriju. Započeli su suradnju i s većim hrvatskim tvrtkama, što im je otvorilo vrata inozemnom tržištu. Puno su radili na sebi kako bi rezultati bili bolji, gospodarstvo uspješnije te kako bi postali profesionalniji i učinkovitiji. S godinama su povećali površinu tako da danas obrađuju čak 200 hektara.

– Stalno je postojala želja kako svojem kraju dati dobru domaću hranu i zaokružiti proces od polja do stola pa smo otvorili maloprodaju i počeli uzgajati i brojne druge poljoprivredne kulture, kaže vlasnik OPG-a Nikola Siladi. Završio sam poljoprivredni fakultet, nastavlja Nikola i odmah sam pokrenuo vlastiti razvoj.

OPG na vlastitim poljima danas proizvodi svu potrebnu sirovinu kao što su: bučine sjemenke, suncokret, kukuruz, kokičar, heljda, lan, soja, jabuke, pšenica, uljana repica, aronija, mrkva, krumpir, luk, zelje i kamilica. Ovako velika paleta kultura daje mogućnost primjenjivanja ispravnog plodoreda na oranicama.

Na posebno konstruiranim sušarama sirovina se kvalitetno suši i nakon toga sprema u skladište. Prema potrebi vadi se iz skladišta i odlazi u pogon na preradu što uključuje pročišćavanje, provjetravanje ili ljuštenje, ovisno o vrsti sirovine. Brašno se dobiva mljevenjem žitarica na kamenom mlinu, a ulje se preša u uljarama za hladno ili toplo prešanje. Upravo mogućnost svakodnevnog pakiranja robe na malo daje njihovim proizvodima stalnu svježinu u trgovinama.

Osim da je zdrava, danas kupci žele i vidjeti da hrana koju kupuju izgleda dobro. Iz tog je razloga pakiranje Siladi proizvoda vrlo jednostavno i transparentno. Radi se o vrećicama koje su izrađene od materijala koji se može reciklirati, a daje potpun uvid u proizvod kojeg kupac kupuje. Prodajna mjesta možete naći na tržnicama u Kotoribi, Čakovcu, Varaždinu, Koprivnici, Ludbregu te u Zagrebu i to na Trešnjevki, Dolcu, Kvatriću, Jarunu i Utrinama. Njihov asortiman većim se dijelom temelji na najrazličitijim brašnima te tako u ponudi imaju nekoliko tipova pšeničnog brašna, zatim od integralnih: pirovo, raženo, zobeno, heljdino, proseno, ječmeno i pšenično, a tu su i brašna preostala nakon prešanja hladno prešanih ulja: konopljino, bučino i laneno. Svako od ovih vrsta brašna može se koristiti za pripremu različitih vrsta tijesta, od kruha do kolača ili domaće tjestenine, a mogu se i miješati međusobno ili sa sjemenkama koje im zatim dodaju posebnu kvalitetu. Neka od brašna primjerena su i za one koji izbjegavaju gluten.

Osim brašna tu su i neka nova, drugačija i kvalitetnija ulja: bučino toplo i hladno prešano i ostala hladno prešana: laneno, konopljino, suncokretovo i repičino koje se, kažu, najbolje pokazalo kod pečenja na tavi ili u pećnici. Daje specifičnu i puniju aromu hrani. Siladi proizvodi su posebno popularni jer u sebi ne sadrže konzervanse, aditive, pojačivače okusa pa su prikladni i za prehranu male djece i bolesnih osoba. Najstariji i najpopularniji Siladi proizvod je 100 % čisto bučino ulje, sada dostupno i u hladno prešanoj varijanti.

U svom radu susreću se s administrativnim “peripetijama”, prirodnim nepogodama, štetnicima, bolešću biljaka. “Svaka godina je po nečemu specifična i isto tako se svaki put nauči nešto novo. Puno je eksperimentiranja i riskiranja. Važno je primjenjivati stečeno znanje i puno se informirati o svemu. Stanje na poljoprivrednom tržištu brzo se mijenja i noviteti u proizvodnji su vrlo česta pojava. Biti dosljedan u kvaliteti i prisutan na tržištu s interesantnim proizvodom vrlo je zahtjevno i važno. Korisnici smo poticaja i oni nam daju određenu sigurnost u planiranju proizvodnje”, opisuje supruga Željka.

Za vrijeme korone pridržavaju se svih mjera, ali kako naglašavaju imali su sreću što su za sada svi dobro i mogu raditi. Možda tome pridonose i kiosci u kojima nema bliskog kontakta među kupcima. Posljedica korone je i to da ljudi više kupuju na tržnicama nego u trgovačkim centrima, a puno im pomaže što već dugo koriste vlastiti web shop. Da bi animirali kupce, svaki tjedan održavaju degustacije na svojim kioscima, kao što je trenutno točenje besplatnog čaja u studenom na Trešnjevačkom placu.

Kažu, danas su zadovoljni postignutim uspjehom i trudom koji su nesebično godinama ulagali u posao koji vole. Njihovi se proizvodi danas mogu naći i na policama drugih trgovina, uglavnom prodavaonicama zdrave, domaće hrane.

– Garancija kvalitete koju pružamo našim kupcima nam je vrlo važna i na to smo posebno ponosni. Sa sigurnošću možemo reći da naš cilj “Z nama znate kaj jedete” ima smisla ako smo uspjeli plasmanom naših proizvoda djelovati na ljude da kupuju lokalno i vode računa o podrijetlu namirnica koje konzumiraju, kaže bračni par Siladi.

Poteškoće vide u politici koja gleda samo vlastiti interes. A oni svoje poteškoće rješavaju sa svojim zaposlenicima u koje imaju puno povjerenje i koje smatraju ključnom karikom u poslovanju. Samo takav odnos može dati obostrano najbolje rezultate.

– Sav ovaj naš trud nije isključivo u svrhu stvaranja profita, nego da mi i ljudi oko nas žive bolje i zdravije. Da iza nas nešto ostane tu u našem kraju. Zbog toga nas veseli što se sve više ljudi okreće proizvodnji hrane za vlastite potrebe.

Smatramo da bi se definitivno mladi ljudi trebali više okrenuti poljoprivredi jer to je grana u kojoj se puno toga promijenilo i moderniziralo u svakom pogledu. Mislimo da je to vrlo dinamičan posao pun izazova i traženja novih ideja i rješenja. To bi svakako mladima trebalo biti interesantno. Puno prostora ima za uvođenje novih proizvoda, a nadasve je vrlo plemenito sam sebi proizvoditi hranu koju jedeš, kaže bračni par Siladi.

Podaci o poduzeću

– Osnovna djelatnost: poljoprivredna proizvodnja i prodaja poljoprivrednih proizvoda
– Godišnji promet: ne žele
– Broj zaposlenih: 17
– Godina osnivanja: 2005. godina
– Prvo pojavljivanje na tržištu (Starost brenda): 1990. godina

Kontakt:

OPG Nikola Siladi
Ruđera Boškovića 70
HR-40329 KOTORIBA
T:: +385 40 682 430
M: +385 98 9872 869
E: [email protected]
web: www.siladi.hr

Ostavi komentar