Previše je koristimo: Evo kako sniziti razinu soli u tijelu

Prekomjerna upotreba soli uzrokuje povišenje krvnog tlaka kojeg povezujemo s pojavom bolesti srca i moždanim udarom, odnosno bolestima koje su danas vodeći uzroci smrti u svijetu. Pretjerani unos soli povezan je i s rakom želuca, bolestima bubrega i pojavom bubrežnih kamenaca, osteoporozom, pojavom edema. Gotovo 80% soli koju dnevno konzumiramo odnosi se na „skrivenu” sol! Veći dio soli koji unosimo u organizam skriven je u gotovoj ili polugotovoj hrani. Prije kupnje svakako pažljivo pročitajte na deklaraciji proizvoda koliki je sadržaj natrija. Izbjegavajte hranu s razmjerno visokim sadržajem soli: – pečene proizvode kao što su kruh, peciva te zobene ili kukuruzne pahuljice, – suhomesnate proizvode: salame, kobasice, hrenovke, paštete i druge slične proizvode, – konzervirano voće i povrće, – “brzu” hrana kao što su pizza, hamburgeri ili prženi krumpirići, – procesuiranu smrznutu hranu, – gotove umake, senfove, mojonezu, juhe iz vrećice, – grickalice kao što su čips, štapići, kikiriki, pistaciji, kokice, – tvrde sireve, sirne namaze, lisnato tijesto, – pazite na konzumaciju mineralne vode koja sadrži natrij. Kako bi se snizila razina soli pomaže i hrana s razmjerno dosta kalija, kao što su rajčice, grah, grašak, peršin, kupus, špinat, orasi, banane, datulje, papaja ili sok od naranče. Dnevni unos soli za zdravu odraslu osobu iznosi manje od 5 grama soli ili manje od 2 grama natrija i najmanje 3,51 gram kalija kako bi se smanjio rizik oboljevanja od srčanih bolesti i moždanih udara. Jedna čajna žličica soli = oko 6 grama soli = maksimalni dopušteni dnevni unos! U Hrvatskoj je procijenjeni dnevni unos soli 12-18 grama. Izvor: Marija Škes/stampar.hr

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE