Od čega se zapravo sastoji veganska prehrana?

veganska hrana
FOTO: Pixabay

Veganstvo je način prehrane koji podrazumijeva izbjegavanje konzumacije mesa, mlijeka i mliječnih proizvoda, jaja te meda. Međutim, veganstvo uključuje određeni stil života koji naglašava ekološke prednosti takve prehrane na zdravlje čovjeka te osuđuje okrutnost prema životinjama. Često su vegani zbog nedovoljne informiranosti društva ne meti kritika.

Percepcija o tome kako su vegani stalno gladni je netočna. Vegani se hrane namirnicama biljnog podrijetla, odnosno voćem, povrćem, žitaricama i mahunarkama. Takve namirnice služe kao zamjena za životinjske proizvode te pružaju veganima dovoljnu nutritivnu vrijednost potrebnu za zdravo funkcioniranje organizma.

Što vegani jedu umjesto mesa?

Mišljenje kako veganima nedostaje proteina jer ne jedu meso nije posve utemeljena. Naime, namirnice od biljaka sadrže biljne proteine, a i bogate su vlaknima. Primjerice, tofu sadrži svih 9 esencijalnih aminokiselina, željezo i kalcij. Dobra zamjena za meso su sljedeće namirnice: grah, gljive, patlidžan, tofu, razne sjemenke i dr.

Što vegani piju umjesto mlijeka?

Na tržištu je danas lako pronaći mlijeka biljnog podrijetla koja su cjenovno prihvatljiva. Lakša su za probavu u usporedbi s kravljim mlijekom. Bez problema ih se može koristiti u svim receptima, za pečenje kolača ili kao dodatak kavi. Najpoznatije vrste mlijeka koje konzumiraju vegani su: sojino miljeko, kokosovo mlijeko, bademovo mlijeko i rižino mlijeko.

Kod pripremanja jela, umjesto maslaca ili svinjske masti, vegani najčešće koriste kokosovo ulje ili veganski maslac. Naposljetku, ni pronalazak alternative za jaja nije problem. Umjesto jaja, poslužiti mogu komercijalne zamjene za jaja ili pak mješavina tople vode s mljevenim chia ili lanenim sjemenkama (3 žlice sjemenki i 1 žlica tople vode služe kao zamjena za jedno jaje).

 

Ostavi komentar