Kako najlakše smanjiti unos šećera u prehrani?

Koliko šećera unosite u organizam?
Koliko šećera unosite u organizam?

Činjenica da zapadnjački orijentirana prehrana obiluje šećerom dobro nam je poznata. Procjenjuje se kako prosječni Amerikanac pojede oko 100 g šećera dnevno, dok američke smjernice iz 2015. godine savjetuju kako ne bismo trebali konzumirati više od 50 g dodanog šećera dnevno odnosno ne više od 10 % ukupnih kalorija u danu!

Preporuke Američkog kardiovaskularnog društva još su restriktivnije i kazuju kako dodani šećer u danu treba ograničiti na ukupno 25 g za žene i 37,5 g za muškarce.

Ako te zanima razlika između 25 i 50 g šećera u danu pogledaj sljedeće primjere jelovnika!

Jelovnik s 25 g dodanog šećera

Doručak

-1 šalica zobenih pahuljica, pola šalice jabuke, 1 žlica usitnjenih oraha i žličica meda (8 g šećera)

Međuobrok

-Jogurt 125 g, 1 banana i nekoliko jagoda

Ručak

-Juha od rajčice (7 g šećera), komad pečenog lososa i salata začinjena s 2 žlice balzamičkog octa (3 g šećera)

Međuobrok

-Šaka badema

Večera

-Kruh baguette bijeli, 100 g (6 g šećera) i sirni namaz 25 g (1 g šećera) i šunka prešana

25 g Jelovnik s 50 g dodanog šećera:

Doručak

-Crunch pahuljice 50 g (18 g šećera) s mlijekom

Međuobrok

-Voćni jogurt, 150 g (19 g šećera)

Ručak

-Punjene paprike (2 g šećera) s pire krumpirom

Međuobrok

-Kava zaslađena žličicom šećera (5 g šećera)

Večera

-Pecivo lizika 150 g (6 g šećera) namazana paštetom, svježa rajčica

Gdje se sve skriva šećer?

Šećer vreba iz mnogih namirnica poput voćnog jogurta ili pahuljica za doručak. Međutim, tamo ga i očekujemo, no zaboravljamo da šećer često dodajemo u proizvode od rajčice, kruh, senf i brojne druge, a jednostavnim zbrajanjem postajemo svjesni kako se lako dostigne količina od 50 g šećera u danu. Šećer ima mnoge pseudonime pa na deklaraciji obrati pozornost na saharozu, glukozno-fruktozni sirup, rižin sirup, agavin sirup, kukuruzni sirup, dekstrozu, fruktozu, melasu, maltodekstrin, maltozu, karamel, piše zdravakrava24sata.hr.

FOTO: Arhiva MN/ Instagram

 

Ostavi komentar