Kakva je idealna kombinacija zelenog čaja i tjelovježbe?

Šalica zelenog čaja
Šalica zelenog čaja

Zeleni čaj može biti od pomoći, a poželjno je popiti 2-3 šalice dnevno. Naime, zeleni čaj u svom sastavu sadrži hlapiva ulja, vitamine, minerale i kofein te fitokemikalije – polifenole. Većina polifenola u zelenom čaju su katehini od kojih je količinski najznačajniji epigalokatehin-3-galat (EGCG).

Upravo je EGCG znanstveno najistraženiji sastojak zelenog čaja kojem se i pripisuju brojna pozitivna svojstva na zdravlje ljudi, kako piše zdravakrava.24sata.hr, a najviše pozitivne prašine podiglo je otkriće da EGCG djeluje na smanjenje tjelesne mase. Zeleni čaj i lagana tjelovježba je dobitna kombinacija.

Naime, pokazalo se da taj spoj povećava potrošnju energije potrebne za probavu, apsorpciju i metabolizam hrane. Istraživanje na ljudima je utvrdilo povećanje od 4 posto u energetskoj potrošnji tijekom unosa ekstrakta zelenog čaja. Također, EGCG stimulira oksidaciju masti što rezultira smanjenjem zaliha masnog tkiva.

Istraživanje na miševima objavljeno u časopisu ”Journal of Health Science” otkriva da je oksidacija masti značajno veća u slučaju istovremene redovite tjelesne aktivnosti (3 puta tjedno) i unosa ekstrakta zelenog čaja, nego redovitom tjelesnom aktivnošću ili unosom ekstrakata zelenog čaja pojedinačno. Stoga se smatra da je kombinacija redovite tjelovježbe i unosa katehina čaja učinkovita metoda smanjenja zaliha masti u organizmu.

FOTO: GULIVER/SHUTTERSTOCK

Ostavi komentar