Znate li koje povrće iz naših vrtova je zapravo voće?

Ilustracija

Toplo ljeto utječe na naše prehrambene navike. Zbog visokih temperatura jedemo laganiju hranu, nerijetko bogatu zelenilom koje uzgajamo u vlastitim vrtovima, a svi znamo kako je jedenje zdravog povrća važan saveznik u očuvanju zdravlja.

Međutim, neko povrće koje svi mi tradicionalno nazivamo povrćem, prema riječima botaničara zapravo spada među voće. Razlika je u tome što se plod koji se razvije iz cvijeta biljke smatra voćem, a ostali dijelovi biljke čine povrće. Dakle, sve što ima sjemenke je voće, a korijenje, stabljika i listovi dijelovi su povrća.

Pogledajte koje to povrće, a zapravo voće, zasigurno i vi možete ubrati kod sebe doma tijekom ljetnih mjeseci.

Krastavci nam pomažu da ne dehidriramo

Zanimljiv je podatak da se krastavci sastoje od čak 96% vode. Izvrstan su izvor tekućine i pomažu kod regulacije probave. Bogati su antioksidansima te vitaminima K i C. Budući da sadrže puno vode, ona puni želudac te tako smanjuje osjećaj gladi što pomaže kod mršavljenja.

Rajčice štite zdravlje srca

Ove crvene kraljice vrtova također su bogate vodom, posebice kada ih se konzumira sirove. Rajčica u svom plodu ima antioksidans lipoken koji se često povezuje sa smanjenim rizikom od srčanih bolesti i raka. Lipoken je  također dobar za očuvanje zdravlja očiju i dobar vid.

rajčica pixabay
Foto: Pixabay

Tikvice su odlične za probavu

Pune vlakana i lako probabljive, tikvice su važne kad je u pitanju očuvanje zdravog probavnog sustava. Redovita konzumacija smanjuje razinu šećera u krvi. Visoki udio kalija štiti od problema s krvnim tlakom i pomaže kod regulacije razine kolesterola u krvi.

Paprika ima više C vitamina nego naranča

Dobro ste pročitali. Jedna paprika sadrži veći udio vitamina C u odnosu na jednu naranču. Raznih boja i oblika, paprike su jedne od najzdravijih namirnica općenito. Samo neke u nizu od prednosti za zdravlje jesu poboljšanje krvotoka u žilama, smanjenje rizika od razvoja artritisa te smanjenje rizika od raka dojke kod žena.

Patlidžanom protiv stresa

Ako vam nedostaje željeza, posegnite za patlidžanom. Željezo i kalcij u ovoj namirnici čuvaju zdravlje kostiju. Ovo valjkasto ljubičasto voće sadrži moćne antioksidanse pod nazivom fitonutrijenti koji su dokazano oružje u borbi protiv stresa i zaboravljivosti te pomažu kod jačanja mentalnog zdravlja.

Ostavi komentar