Testirali smo Suzuki S-Cross 1,4 Hybrid 48V Elegance (GLX): Nacionalni miljenik ima novi dizajn!

Nova generacija S-Crossa donosi potpuno novi i moderniji dizajn, kako izvana tako i u unutrašnjosti, a podvozje i pogonski sklop preuzeti su od prethodnika i donosi provjerene tehnologije, pa sigurnim korakom kreće u osvajanje novih kupaca.

Krajem prošle godine Suzuki je predstavio drugu generaciju S-Crossa, svojeg popularnog gradskog SUV modela. Prvo riješimo nedoumice oko imena i generacija. Naime, prvo je Suzuki 2006. godine predstavio SX-4 i kod nas iznimno popularan model, koji je u svojoj drugoj generaciji 2013. godine dobio veće dimenzije i dodatak u imenu S-Cross. Sada Suzuki izbacuje oznaku SX4 i ostaje samo oznaka S-Cross, pa ćemo onda tako i mi računati da je to druga generacija tog modela.

  

Iako, netko bi mogao tvrditi da nije riječ o pravoj drugoj generaciji jer je Suzuki zadržao podvozje i motor iz prethodne te napravio potpuno novu karoseriju i unutrašnjost. Dimenzije su također u stvari ostale iste iako novi S-Cross izgleda dosta robusnije.

Što se pak motorizacije tiče, ona nije bogata. Točnije, nudi se samo jedan jedini motor. No, to je moderan turbobenzinski motor koji je potpomognut 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom. Osim toga, S-Cross je jedan od rijetkih modela u ovoj klasi koji se može dobiti i s pogonom na sve kotače i to u kombinaciji i s ručnim i s automatskim mjenjačem. Suzuki je ipak mislio na sve!

A što je sve novo? Pa krenimo od vanjskog dizajna, koji je sada atraktivniji i moderniji, a mogli bismo reći i snažniji od prethodne generacije. Tu su prednja i stražnja LED-svjetla, veliki kotači, 17-inčni kod testnog modela, i plastični obrubi oko čitave karoserije, a sama karoserija je od tla udaljena 175 mm, što znači da bez problema možete sići s asfalta i na nešto lošije putove, ali se i lako popeti na nešto više rubnjake.

Kako smo i rekli, dimenzije su ostale iste, pa je tako i novi S-Cross dugačak 4300 mm, širok 1785 mm i visok 1585 mm, dok mu je međuosovinski razmak 2600 mm. Prtljažni prostor ima obujam od minimalnih 440 litara pa sve do 1230 litara sa spuštenim stražnjim naslonima. Sasvim dovoljno za četveročlanu obitelj i na dužim putovanjima. A ako vam to nije dovoljno, tu su uvijek i krovni nosači.

U unutrašnjosti nas očekuje svježina, s novim sjedalima i nekako subjektivno, mrvicu više prostora nego kod prethodnika. Tu je još i potpuno nova komandna ploča modernog izgleda. Iako je instrumentna ploča analogna, sa središnjim ekranom s informacijama, neki konkurenti nude i digitalnu, no uz osjetno višu cijenu. Uostalom, nekad su analogni instrumenti i puno pregledniji od digitalnih.

Potpuno nova središnja konzola donosi novi 9-inčni multimedijski zaslon s navigacijskim sustavom i najnovijim softverom (kod GLX opreme s navigacijom, kod niže opreme je i dalje 7-inčni zaslon). Serijski dolazi i kamera u 360 stupnjeva, a sada je slika puno veće rezolucije nego ranije. Uz to, kamerama se pristupa jednostavno putem fizičke tipke na središnjoj konzoli. Svakako moramo pohvaliti i komande klima-uređaja koje su odvojene od zaslona i postavljene tik ispred ručice mjenjača, pa je upravljanje jednostavno i bez potrebe za micanjem pogleda s ceste.

Sjedala su udobna i dobro drže tijela u zavoju, no ipak ne treba očekivati da pri bržim prolascima nećete kliziti izvan sjedala. No, to je ipak obiteljski, a ne sportski auto.

Ugrađeni 1,4-litreni turbobenzinac potpomognut 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom dobro je poznat i dovoljno moderan, pa nije ni bilo potrebe da se mijenja. Najveća snaga koju postiže iznosi 95 kW/129 KS pri 5500 okretaja, dok je najveći okretni moment od 235 Nm dostupan od 2000 okretaja, a uparen je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Blagi hibrid pak pri jačem pritisku na papučicu gasa dodaje 14 KS snage i 50 Nm okretnog momenta. Stoga se ne može reći da je S-Cross spor jer mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 9,5 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 195 km/h. Blagi hibrid pomaže i u smanjenju potrošnje koja ovdje uvelike ovisi o težini noge. No, na otvorenoj cesti uz dinamičnu vožnju S-Cross je nama trošio samo 5,2 litara i to po Gorskom kotaru sa zimskim gumama uz ponešto onog posljednjeg ovogodišnjeg snijega u ožujku. Na autocesti, ovisno o tome koliko smo žurili, trošio je do 7,7 litara. Prosječna potrošnja na testu iznosila je nekih 6,5 litara s time da ga doista nismo mazili.

Osjećaj u vožnji je, nismo uspjeli dokučiti zbog čega, stabilniji nego kod prijašnjeg modela. Što nam doista nije jasno jer je riječ o istom podvozju. Uglavnom, imate osjećaj kao da vozite skuplji automobil nego što doista jest.

Buka u kabini je također manja, no kako je riječ o SUV-u, čim se vozite brže od stotke, normalno je da čujete šum vjetra u kabini, opet i to je podnošljivo.

U svakom slučaju, novi S-Cross dobra je nadogradnja prethodne verzije. Udobniji je, ljepše se vozi i bolji je osjećaj u vožnji, a troši kao da je dizel. Bravo, Suzuki! Cijene jesu nešto skuplje, no u pravilu donose i više opreme pa je to s obzirom na danas stalno rastuće cijene lako opravdati.

Testni model je imao opremu Elegance (GLX) i bio je opremljen ručnim mjenjačem te pogonom na prednje kotače, a cijena takve izvedbe je 187.834 kune, odnosno 3200 kuna manje ako izaberete nemetalik boju. Suzuki i novu generaciju nudi u svim mogućim kombinacijama pogona, mjenjača i opreme pa je ukupno dostupno čak 13 izvedbi tog modela, pa će svatko moći izabrati onaj koji njemu najviše odgovara.

Tako je najpovoljniji model Comfort koji starta od 155.228 kuna, dok je pak najskuplji model Elegance+ s pogonom na sve kotače i automatskim mjenjačem dostupan od 223.666 kuna. Najpovoljnija izvedba s automatikom košta 183.850 kn, dok je pak najpovoljnija izvedba s pogonom na sve kotače dostupna od 179.540 kuna. Najpovoljnija kombinacija automatika i pogona na sva četiri kotača pak košta 196.479 kuna.

Suzuki je i s novim S-Crossom pogodio tamo gdje treba. Sada se nudi atraktivan i moderan izgled, moderna unutrašnjost, mnogo serijske opreme i dovoljno prostora, po i dalje povoljnoj cijeni. Naime, kada konkurentne modele opremite kao i S-Cross, uvidjet ćete da je Suzuki i dalje car s omjerom uloženo-dobiveno. Uz to, onima kojima treba pogon na sve kotače, S-Cross je odličan izbor jer je jedan od najpovoljnijih 4×4 modela na našem tržištu općenito! Uz to, poboljšana kvaliteta proizvodnje u Mađarskoj omogućila je da se sada taj model čak izvozi i u Japan. Kako bi ono rekli neumorni komentatori na društvenim mrežama: Pametnome dosta.

Piše: Tomislav Novak

Ostavi komentar