Znaju ljudi zašto kupuju Suzuki Vitaru – ne radi se samo o izrazito povoljnoj cijeni koja starta od 115.343 kune, nego je Vitara i odlično pogođeni automobil u svakom pogledu. Nudi povišen položaj mini SUV-a koji je trenutno najtraženiji od svih vrsta automobila koji se kupuju. Ima atraktivan dizajn, lijepu unutrašnjost, benzinski (5 brzina) i dizelski 1.6 motor snage 120 KS te turbobenzinski 1.4 u verziji Vitara S snage 140 KS, a za samo 129.020 kuna možete dobiti i pogon na sve kotače.

Već početni paket opreme nudi nam sve bitno u današnje vrijeme – upravljač podesiv po visini s audiokomandama, servoupravljač, sustav za nadzor tlaka u gumama, centralno zaključavanje, ručni klima-uređaj, CD player s Bluetoothom.

Automatsko paljenje brisača i svjetala u serijskoj je opremi
Automatsko paljenje brisača i svjetala u serijskoj je opremi

Dakle, s malo se novca puno toga može iskombinirati, ovisno kakve su vam preferencije, želje i potrebe. Ako ste umirovljenik, onda vam moderna čuda ništa ne znače, ali znači kada ne morate sjedati nisko, već možete elegantno sjesti u SUV. Za mlade obitelji Suzuki Vitara nudi također puno toga za kombinirati. Svima je vjerojatno najbitnije imati dovoljno mjesta na prednjim i stražnjim sjedalima, ugodnu i preglednu vozačku poziciju, motor koji ne troši previše, ali kada nam treba da dobro starta.

Suzuki Vitara Boosterjet S

Testirali smo Vitaru S, s turbobenzinskim četverocilindričnim BoosterJet motorom obujma 1,4 litre i snage 140 KS. Ova Vitara dolazi sa S dodatnom opremom, što znači da je u startu nešto nabrijanija, jer “S” u nazivu asocira na sport.

Suzuki Vitara primjer je kako se za malo novca može napraviti zanimljiv interijer, jer crnu, na dodir tvrdu, plastiku vizualno razbijaju plohe koje asociraju na brušeni aluminij. Jako su dopadljivi veliki instrumenti okretomjera i brzinomjera oko kojih se nalaze kromirani crveni prstenovi. Crvena se boja može pronaći još i na prošivima upravljača, na sjedalima, ručici mjenjača, oko otvora ventilacije te na prednjim LED svjetlima. Posebno mjesto svakako zaslužuje analogni sat između središnje postavljenih otvora ventilacije. S ovim modelom dolaze i zatamnjena stakla stražnih vrata i prtljažnika.

Posebni ugođaj unutrašnjosti daje kombinacija s crvenim detaljima, te brušenim aluminijem, uključujući papučice. Volan je podesiv po visini i dubini
Posebni ugođaj unutrašnjosti daje kombinacija s crvenim detaljima, te brušenim aluminijem, uključujući papučice. Volan je podesiv po visini i dubini

Umjesto radija ugrađen je multimedijalni centar sa 7-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, na kojem se prikazuje dobro posloženo sučelje s četiri početna podmenija, a unutar njih smještena je “favorite” tipka s pristupom do najkorištenijih funkcija. Bluetooth smo koristili za telefoniranje i slušanje glazbe s našega pametnog telefona, a moguće je koristiti MirrorLink povezivanje ukoliko to vaš mobitel podržava. Zvuk preko šest zvučnika dobre je kvalitete, a u postavkama se prema vlastitim afinitetima može podesiti boja zvuka kroz predefinirane profile zvuka ili pak samostalno podesiti visoke, srednje i niske tonove. Ugrađena je i navigacija koja koristi Here karte (nekadašnja Nokia), a može se jednom godišnje obnoviti novim kartama.

Iako je u pitanju najmanji SUV, prostora u testiranoj Suzuki Vitari ima solidno u svim smjerovima – putnici na prednjim grijanim sjedalima u kombinaciji umjetna koža/tekstil nemaju fizički kontakt jer je vozilo dovoljno široko, a prostor se ventilira automatskim klima-uređajem. Odgovaraju nam mekane oplate na vratima s unutarnje strane, kao i kromirane kvake. Straga mogu vrlo komotno za ovaj segment sjediti tri putnika (putnici iza imaju električne podizače stakala).

Usporedimo li Suzuki Vitaru s konkurencijom koja starta s cijenama višim za 15.000 do 20.000 kuna, vidljivo je da Vitara nudi više mjesta u interijeru, jer je dio prostora “ukraden” prtljažniku. No opet prtljažnik s dvostrukim dnom obujma 375 litara prima puno prtljage, stražnja sjedala se mogu i spustiti pa dobivamo dodatni prostor (1120 litara) za prijevoz dužih predmeta koji se lako mogu utovariti kroz peta vrata. Dakle, Vitara je vrlo funkcionalan automobil i za obrtnike i avanturiste, a ne samo kao obiteljski automobil.

Sportski orijentiran turbobenzinac

U vožnji je 1,4-litreni turbobenzinski motor vrlo agilan, nakon što ga pokrenemo pritiskom samo na gumb na semaforima će se motor zaustaviti uz start/stop sustav. Motor će snažno potegnuti čim pritisnemo aluminijsku papučicu gasa koja vrlo revno reagira na pritisak. Turbina se pokreće već pri nižim okretajima pa Vitara veselo ubrzava i uzvraća zabavom uz prednji pogon. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva ima dobro složene brzine, ručica lijepo i ugodno leži u ruci pri promjenama brzina, uz osjetni feedback kada ubacimo ručicu u sljedeći stupanj prijenosa.

Turbo motor 1,4 BOOSTERJET, agilniji je i jači od klasičnog 1,6, koji zbog samo pet brzina i više buči pri bržim okretajima
Turbo motor 1,4 BOOSTERJET, agilniji je i jači od klasičnog 1,6, koji zbog samo pet brzina i više buči pri bržim okretajima

Zbog međuosovinskog razmaka od samo 2500 mm vožnja prolazi uz nešto tvrđi osjećaj, što će se naročito dopasti onima koji vole osjetiti cestu. No vožnja je ugodna, jer povišeni ovjes i kotači od 17 cola (s crnim alunaplacima) dobro amortiziraju sve neravnine, pa i one na makadamu. Dok će se upravo zbog svoje kratkoće u zavojima i na terenu ponašati vrlo vižljasto i lako upravljivo.

Moramo priznati, vožnja je bila prava uživancija, a ovisno o “težini” noge varira od vrlo ekonomične do sportske.

Pri držanju broja okretaja oko 2000 Boosterjet se ponaša kao prava štedilica i trošit će ispod 5 litara benzina, dok se već iznad 3000 okretaja pretvara u “sportsku zvjerčicu”, no potrošnja će mu skočiti i preko 8 litara.

Potrošnja u različitim načinima vožnje

Automobil smo testirali u uobičajenim realnim situacijama. Najprije na našoj omiljenoj “staroj” cesti od Čakovca do Zagreba, oko podneva kada nije špica, ali ni cesta nije prazna i svako malo se naleti na neko teretno vozilo. Vozili smo normalno, pomalo dinamično, kao kada nam se žuri, uz šest preticanja, plus grupno preticanje na Varaždinbregu i nakon Novog Marofa. Treba spomenuti da je padala kiša i cesta je bila vlažna, što je nama davalo prednost pred drugima, jer povišena Vitara davala je odličan pregled ceste, a izvrsno se držala i u zavojima i pri ubrzanjima. Uz prosječnu brzinu od 71 km/h (varirala je od 50 do 95 km/h), Vitara je pokazala prosječnu potrošnju od 5,1 litara. Spomenimo da je istaknuta kataloška kombinirana potrošnja 5,2 litara. Vjerujemo da bismo pravom “penzionerskom” vožnjom uštedjeli najmanje još pola litre na toj relaciji.

Na autocesti se BoosterJet ponaša puno rastrošnije, jer ipak je 140 konja potrebno istisnuti iz 1,4-litrenog benzinca. No to radi bez muke i s još uvijek dovoljno snage za dodatno ubrzanje, naime, Vitara S može poteći i 200 km/h. Dakle, rutu između Zagreba i Čakovca vozili smo po autocesti koja je u to vrijeme bila dosta opterećena prometom, naročito na onom dijelu koji se ne naplaćuje. Na ravnom području pri prosječnoj brzini od 122 km/h trošili smo ugodnih 7 litara. No, kada smo prešli na putnu brzinu od 138 km/h s uključenim adaptivnim tempomatom i automatskim kočenjem pomoću radara, potrošnja se popela na 8,6 litara na 100 km.

Dakle doslovno BoosterJet troši onoliko koliko je teška noga. Najštedljiviji je između 1500 i 2500 okretaja i pri visokim brzinama. Sasvim ugodno “rulanje” brzinom od 100 km/h u 6 brzini odvija se na 2200 okretaja uz potrošnju ispod 6 litara.

Kao što je red za SUV, provjerili smo ga i kako se ponaša na brdovitom terenu. Na žumberačkom gorju, koje nije off-road, ali je prilično zahtjevno za vožnju, Vitara je sasvim vladala situacijom. Tu je njezina (mala) veličina opet došla do punog sjaja, jer se njome vrlo lako prelaze serpentine i zavoji od gotovo 180 stupnjeva. Uz vozača i suvozača te prosječnu brzinu od 40 km/h trošila je ugodnih 6 litara, unatoč čestim usporavanjima i ubrzanjima.

Uživancija u vožnji

Osim dobro pogođenog ovjesa i serijskih kotača koji dobro upijaju neravnine, dodatnoj ugodnosti u vožnji doprinosi tempomat i automatsko kočenje. Naime, kada smo postavili željenu brzinu, mogli smo mirno skinuti noge s papučica gasa i odmarati ih. Radar sam primijeti vozilo ispred nas, npr. cisternu koja vozi 70, i Vitara sama usporava i drži udaljenost koju smo zadali, kada prelazimo u pretjecajni trak ili se cisterna makne s ceste, Vitara sama ubrzava. Za vožnju kroz naselja koristili smo limitator brzine pa nismo morali razmišljati o ograničenjima brzine jer Vitara S nije išla brže od definirane brzine. Ukoliko bismo ipak trebali ubrzati zbog, recimo, pretjecanja vozila, dovoljno je samo pritisnuti papučicu gasa do daske i ograničenje bi se poništilo.

Automatsko paljenje brisača i svjetala u serijskoj je opremi
Automatsko paljenje brisača i svjetala u serijskoj je opremi

Od koristi će nekima biti i pomoć pri kretanju uzbrdo (Hill hold control), koja na dvije sekunde sprječava vozilo da pobjegne unatrag u trenutcima kad vozač premješta nogu s kočnice na papučicu gasa. Tu su i senzori za kišu koji uključuju brisače, te automatsko uključivanje svjetala. Spomenimo i parking-senzore te kameru za vožnju unatrag koje smo imali u dvobojnoj Vitari S koja je plijenila svojim izgledom.

Dakle, ovo je kompletan automobil s najmodernijim tehnologijama, odličnim motorom i atraktivnim izgledom.

Cijena testirane dvobojne Vitare S, s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem, u Autocentru Baumgartner iznosi 154.913 kuna, dodatni stražnji pogon, tj. 4 WD, cijenu povećava na 168.054 kune, dok s automatskim mjenjačem i 4WD pogonom stoji 178.200 kuna.

 

Ostavi komentar