Savjetujemo da nakon kiše s pijeskom i zime dobro operete te pregledate auto

Auto pranje

Gotovo je s padanjem pustinjskog pijeska u Hrvatskoj i vrijeme je da dobro operete svoja auto.

Donosimo vrijedne i korisne savjete za pranje i održavanje auta.

Morat ćemo naše vozilo podvrgnuti temeljitom čišćenju nakon zime i padanja pustinjskog pijeska, pregledat ćemo sve vitalne dijelove vozila koje je tijekom zimskog perioda ipak bilo izloženo velikim vremenskim razlikama. Krenimo redom.

Pregled lima

Limarija i podvozje su svakako najviše pod udarom korozije i oštećenja od soli i kamenčića koji u vožnji velikom brzinom udaraju u lak našeg vozila. Usput će stvoriti i male pukotine u laku koje kroz vrijeme prelaze u sve veće površine pa ih je najbolje sanirati što prije. Ako imate korektor za sitne korekcije na laku, to će već biti dovoljno ako nije oštećen i površinski zaštitni lak. Ako je došlo do oštećenja zaštitnog laka, a što odaje dublja rupica u laku, vrijeme je za odlazak kod limara odnosno lakirera koji će sanirati sitna oštećenja što je svakako brže, jeftinije i bolje za samo vozilo nego da čekati razvijanje korozije. Vozilo je potrebno detaljno oprati, ali ne samo u self-praonici nego i u praonici koja ima podno pranje. Takvo pranje je skuplje, ali isplati se, vjerujte nam. Možda biste trebali oprati i motor pa se posavjetujte sa svojim mehaničarom oko toga.

Tekućine, ulja, žarulje

Pregledajte sve tekućine jer su niske temperature sigurno utjecale na viskoznost i kvalitetu, a kako nam za koji mjesec dolazi novi temperaturni šok – visoke temperature, ulja će ponovo morati trpjeti ekstremne uvjete.

Pregledajte i brisače odnosno metlice jesu li oštećene od hladnoće kako ne bi strugale po staklu i ostavljale tragove koji će vam smetati pri noćnim vožnjama. Provjerite i prskalice tekućine jesu li protočne pa ako je potrebno, onda ih očistite malom iglom i usmjerite smjer raspršivanja u dobrom smjeru, a ne prema vozilu iza vas.

Tijekom zime u rezervoaru goriva se može kondenzirati voda i tako smanjiti kvalitetu goriva, začepiti određene dijelove motora i filtara pa pozornost usmjerite i na ovo. Otvorite poklopac motora i vizualno pregledajte sve spojeve, jesu li sve gume u dobrom stanju, provjerite i “dihtaju” li dobro te imaju li oštećenja.

Pogled usmjerite i na remenje, površinu motora ima li tragova ulja, a zavirite i ispod vozila. Ako još netko vozi vozilo, možda vam nije prijavio “nasjedanje” na rizol koji je mogao oštetiti podvozje i pragove. Pregledajte sve žarulje jesu li ispravne, a ne vidite li svoja stop-svjetla, onda se poslužite malim trikom: iza vozila naslonite pametni telefon, uključite prednju selfie kameru i zatim sa sjedala vozila nakon pritiska na papučicu kočnice provjerite rade li svjetla za kočenje. Provjerite i svjetla za maglu.

Na kraju, pogledajte sve površine s tepisima (u kabini i u prtljažniku) te ih podignite i provjerite postoji li kakva vlaga ispod njih, možda neka prljavština koju bi trebalo ukloniti. Naime, tijekom zime gume koje spajaju dvije površine ne dihtaju najbolje pa je moguće da propuštaju vodu ili prljavštinu koja ulazi u vozilo, a zatim dolazi do daljnjih oštećenja koja su kasnije vrlo kompleksna i skupa za popravak. Gume su posebna tema kojoj smo posvetili poseban tekst pa ne dopustite da prelazak iz jednog godišnjeg doba u drugo prođe bez detaljnog pregleda i pripreme automobila za kraj zime odnosno početak proljeća.

Autor: Krunoslav Ćosić

Ostavi komentar