Međimurje bez velikih igrača gubi na značaju

Da biste bili moćni i utjecajni morate imati velike igrače ili barem jednog od njih koji će bildati ugled i utjecaj regije. Ovaj put govorim o liderima iz gospodarstva, jer gdje je novac tu je i moć. Na njihov utjecaj kači se i značaj regije, njezin politički i društveni ugled, socijalni status građana, mecenatstvo u sportu, kulturi.

Susjedi Varaždinci izgubili su Varteks, ikonu svoje prepoznatljivosti. Premda je taj tekstilni div po računovodstvenim kriterijima bio zreo za stečaj kad i pokojni MTČ, Varaždinci svoj Varteks nisu dali. Od MTČ-a nije ostao ni kamen na kamenu, nego samo drač koji je na sramotu svom gradu i sadašnjem vlasniku parcele.

No dok su Varaždinci gubili Varteks, gradili su Vindiju. Danas nema frižidera u Hrvatskoj u kojemu nije na lageru njihov jogurt, puding, sir ili mlijeko.

Mi smo nekad imali građevinski gigant GK Međimurje, koji je gradio od Umaga do Dubrovnika. Imali smo Zrinski koji je tiskao “hrdeke i marke”.

Sve to pokopano je u tranziciji. Nakon građevinara u međimurske lidere su izrasli međimurski metalci. Đuro Horvat bio je naša zaštitna markica, kojemu su hodočastili redom hrvatski predsjednici i premijeri i ministri. Što je Đuro rekao, to je bio zakon u trendovima u gospodarstvu, no pred kraj života slomili su ga, ali time i značaj Međimurja u očima Hrvatske.

Čakovečki mlinovi oduvijek su se pak odupirali liderskom statusu, a sada više i nisu rukama međimurskih vlasnika.

Tako polako kližemo s rejting liste važnih gospodarskih regija. Nalazimo se u svojevrsnoj gospodarskoj letargiji.

Očajnički nam nedostaje gospodarski lider, kojega bi svi u Hrvatskoj automatski povezivali s Međimurjem.

Možda je to neki prirodni proces u kojemu nakon razdoblja “jakih vladara” dolazi razdoblje usitnjavanja, dok ponovno ne izraste neko veliko i jako ime.

No, danas se nije dovoljno pouzdati samo u prirodne procese, jer oni su spori. Treba imati gospodarsku strategiju koja stvara uvjete za jake gospodarske lidere. Dok smo mi spavali na lovorikama, druge regije u Hrvatskoj su otvorile vrata novim industrijom i poduzetnicima. Moramo se probuditi.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

51,240FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE