Prije dva dana sam došao s mora i osjećam se prevarenim i opljačkanim. Naime preko agencije sam rezervirao, s plaćanjem unaprijed, apartman na moru. Kada sam došao u apartman, gazda nas je uljudno dočekao, ali već prvi dan su nastali problemi. U ponudi je pisalo da apartman ima bračni i pomoćni krevet, klimu i wifi. Zbog djeteta mi je bio potreban pomoćni krevet, ni njega sam si morao sam sklapati, gazda ga je izvukao iz neke šupe, te mi ga je dodatno naplatio. Nisam mogao upaliti klimu jer nije bilo daljinskog, pa sam ga zatražio od gazde, no svaki dan je tražio 5€ na ruke za korištenje klime, kad sam dobio daljinski jedan dan nisam htio platiti pa mi je isključio osigurač. Poveli smo i kućnog ljubimca – malog psića, jer je pisalo da prima kućne ljubimce, no i to zadovoljstvo nas je koštalo još 5€ po danu.
Tako sam sam rezervirani studio apartman koji sam unaprijed prema ponudi platio 45 €/dan, u konačnici platio 60 €/dan. I na kraju mi gazda nije htio dati račun. Mogu li kao potrošač dobiti kakvu satisfakciju, osim što sigurno nikada više neću ići kod tog gazde, pa ni u to mjesto.
Potrošač iz Vugrišinca
Savjet:
Vaš slučaj je očigledna nepoštena poslovna praksa koji nanosi štete ne sam Vama, nego i hrvatskom turizmu. A da bi spriječili takve slučajeve sjetimo se naše krilatice da je „samo informirani potrošač, zaštićen potrošač“.
Naime nužno je u ponudama agencija proučiti u uredu ili na mrežnoj stranici sve uvjete ponude koji se nude. Najčešće suprotno dobroj poslovnoj praksi, a da bi bilo konkurentniji pred susjedom nude niže cijene smještaja, ali malim slovima pro dnu stranice ili na drugoj stranici piše da će Vam naplatiti dodatno sve ovo što ste naveli.
Tako da zapravo iznajmljivač nije prekršio zakone, a agencija mu je smislila podvalu kako da provuče goste, jer ona ima koristi od toga.
Nesumnjivo je da se ovdje radi o varanju države, jer je prikazana samo osnovna cijena, a dodatno plaćanje u gotovini na ruke, nema potvrde i vjerujem da ni Vi ne možete materijalno dokazati da ste platiti išta više od računa koji ste platiti kao rezervaciju.
Da ste pozvali turističku inspekciju dok ste bili tamo i imali svjedoke, iznajmljivač bi platio veliku kaznu, Vama bi bili vraćeni novci, a iznajmljivaču bi vjerojatno bio stavljen ključ u bravu. No sada je to samo jedna priča o utiscima s ljetovanja, a ako imate kakav materijalni dokaz, predlažem Vam da napravite prijavu Državnom inspektoratu Republike Hrvatske online preko njihove mrežne stranice https://inspektorat.gov.hr/podnosenje-prijava/83 .
Prema Zakonu o fiskalizaciji u prometu gotovinom prodavatelj (iznajmljivač) je obavezan ispostaviti račun, a kupac (gost ili agencija) je obavezan uzeti račun. Zakon je vrlo jasan i nedvosmislen, stoga svi privatni iznajmljivači, bili oni u sustavu PDV-a ili u sustavu paušalnog oporezivanja dužni su ispostaviti račun za svaku izvršenu uslugu u svom domaćinstvu. Neovisno o tome kome je prodao uslugu noćenja, direktno gostu ili posredstvom turističke agencije, iznajmljivač uvijek mora imati izlazni račun za uslugu koju je izvršio, a izvršio je uslugu pružanja smještaja gostima (putnicima ili turistima). Bez računa se ne računa.