Gdje se vidite u budućnosti?

Kaže se da osoba koja ćeš biti za pet godina ovisi o tome koje knjige čitaš, s kojim se ljudima družiš, kakvu hranu jedeš, kakve razgovore vodiš te kakve su tvoje svakodnevne navike. Početak nove godine vrijeme je da pogledamo gdje smo trenutno zapeli te kakve ciljeve želimo ostvariti u sljedećih godinu dana, sljedećih pet godina te gdje se vidimo za 10 i 15 godina. Kada to znamo, tada se moramo pokrenuti da to i ostvarimo, a tu nam pomažu mali rituali, navike koje moramo uvesti u svoj život kako bi sve naše ciljeve u budućnosti i ostvarili.

Prvih nekoliko dana smo jako motivirani, ali nakon nekog vremena brzo splasne motivacija kod uvođenja novih navika. Primjerice, kada pokušavamo uvesti svakodnevne šetnje ili neku vrstu tjelovježbe. Prva tri-četiri dana napravimo sve vježbe koje smo si zadali, no potom se počne javljati onaj osjećaj “nedanja”. Javlja nam se misao da bismo možda mogli “samo danas” preskočiti vježbu. Pa onda dođe i drugi dan kada nam se također ne da i tako se naša nova navika jednostavno ugasi.

Da se to ne bi dogodilo, naše nove navike koje želimo uvesti u svoj život trebale bi biti lagane, privlačne, ugodne i očigledne. Nove navike bismo morali odrađivati uvijek u isto vrijeme i na istom mjestu, u kontinuitetu. Drugi korak u procesu usvajanja navike je povezivanje nje s onim što nam pruža zadovoljstvo. Kako ne bi već u prvom tjednu odustali od novih navika, pomaže i to da si te navike maksimalno olakšamo. Primjerice, ako želimo početi vježbati, neka to bude za početak 10 minuta na dan, a ne 1 sat. Nakon toga, tih deset minuta postupno povećavajte do 1 sata. Posljednji korak koji bismo morali primijeniti kod usvajanja navika jest da to nešto čemu težimo bude ugodno. Na našem primjeru to znači da ćemo za početak početi vježbati s laganijim vježbama, a ne s onima od kojih nakon vježbanja dobijemo višednevnu upalu. Krenite malim koracima. Postupno nakon nekog vremena povećajte intenzitet vježbanja do one granice koju ste si na početku zacrtali. Zvuči lako, zar ne?

Ostavi komentar