Dobro da je bolnica sama priznala grešku, ali ovo je već druga u dvije godine

Liječiti i njegovati pacijente ogromna je odgovornost. To postane zorno u slučaju lošeg ishoda izazvanog ljudskom pogreškom kao što je ova zadnja zbog pogrešne transfuzije. Svaki čovjek može pogriješiti, i onaj najsavjesniji. I u bolnici koncentracija može pasti zbog premora, briga koje nadjačaju profesionalnost, događaja koji odvuku pozornost, nedostatka jasnih protokola… S ljudskog stajališta nikoga se unaprijed ne smije osuđivati. U konačnici, žrtva pogreške ima najveće pravo odlučiti kako će se prema tome odnositi.

Unutarnji nadzor koji je zatražio ravnatelj prilika je da se utvrdi što je bila slaba karika u neželjenom incidentu da se greške ne ponavljaju.

Dobro je da se bolnica sama oglasila i otvoreno javnosti priznala grešku. Činjenica je da nepovjerenje prema sustavu raste, ako se stvari prikrivaju.

Stariji se sjećaju skandala vezanog za nikada do kraja razjašnjeni slučaj je li pacijent, premda terminalno bolestan, preminuo u bolničkoj sobi ili u mrtvačnici.

Bilo je tu još “slučajeva” koji su izazivali nemir javnosti, no veća pogreška sa smrtnim ishodom pacijenta dogodila se 2020. godine, unatrag nepune dvije godine, kada je pacijentu na dijalizi pogreškom uštrcano sredstvo za higijenu u venu. Nažalost, nije ga se moglo spasiti.

Pacijent koji je primio pogrešnu transfuziju srećom je dobro. Prema riječima ravnatelja prošao je s blagim komplikacijama. Mi, koji nismo liječnici, ne možemo donositi sudove kako će se pogrešna transfuzija odraziti na njegovo buduće zdravstveno stanje, samo se nadati najboljem. Ali je ova neželjena situacija prilika da se stvari u bolnici poslože na bolji način.

Tim više što je skoro dvije godine javnost uznemirena međusobnim neslaganjima unutar bolnice, a nedavno i za sam Odjel ortopedije na kojemu se zbio nemili događaj. Svjedočili smo i smjeni dvojice ravnatelja zbog loše klime u bolnici.

Međuljudski odnosi su bitni. Zdrava klima utječe i na kvalitetu posla. Jednako tako zreli odrasli ljudi ne smiju svoje brige od kuće ili s posla pretočiti u svoj posao. Lakše je to reći nego učiniti, ali u protivnom, greške mogu biti fatalne.

Ostavi komentar