Zašto nam Urbanovo i dalje posjećuju svi, samo ne turisti?

[layerslider id=”5″]

Prvi udarni vikend Urbanovoga ove godine bilježi 5-6 tisuća posjetitelja, porast noćenja za oko 60% u odnosu na isto razdoblje lani, došli su novi turisti iz Austrije, Njemačke, Slovenije te cijele Hrvatske. Za predstojeći vikend najavaljuje se još više gostiju u pohodu na naše vinske podrume, kaže Josip Mikec iz TZ Općine Štrigova, o festivalu vina koji je središnje događanje jedne od naših najpoznatijih manifestacija.

Međutim, ono što nitko od organizatora ne želi glasno reći, ali o tome se potiho pričalo sva tri dana, situacija je u kojoj na Urbanovo uglavnom dolaze “ciljani gosti”, dok nažalost nema turista koji dolaze, primjerice, taj vikend u Terme Sveti Martin.

– Mi promoviramo kulturu pijenja vina. Želimo da na Festival dođu ljudi koji znaju kamo dolaze i što ih tu očekuje. Ne želimo da se sve pretvoriti u priliku za jeftino pijančevanje, poručio je također glavni operativac štrigovske TZ Josip Mikevec.

Pijančevanja i glasne zabave ovaj put zaista nije bilo u dvorani. Međutim i taj segment koji očito nekima nedostaje, još je jedan djelić u nizu za sveukupnu analizu što bi zapravo trebalo biti Urbanovo – sutra.

Poznato je da kad idete na bilo koje turističko odredište u Europi, fakultativni izleti i ture su zapravo najveća čar posjeta nekog grada ili regije, a ne smještaj u hotelu, pa čak i onom najluksuznijem. Međutim, tako nešto kod nas i dalje nikako da se dogodi.

Žalili su nam se ovom prilikom u Štrigovi što nema bolje suradnje s Termama, ne samo za Urbanovo, već i tijekom cijele godine, kako bi se još više unaprijedio vinski turizam, odnosno štrigovska vinska cesta na koju još uvijek ne svraćaju svaki dan autobusi puni turista.

Oni su nažalost još uvijek sporadična pojava, dok su i dalje najčešće gosti – individualni turisti.

Osobno, iz neutralnog kuta gledanja, čini mi se da i dalje nema prave koordinacije i organizacije u kvalitetnom razvijanju Međimurja kao destinacije, čiji predvodnik bi trebale biti sve naše turističke zajednice, Terme i drugi dionici našeg turizma. I dalje se (pre)često drže fige u džepu i samo “kad nitko ne čuje” ide priča zašto i dalje nema spoja hotelskog i destinacijskog turizma.

Veliki problem je također taj što nema više privatnih turističkih agencija u našem kraju koje bi se bavile organizacijom dvosatnih, poludnevnih ili cjelodnevnih tura po Međimurju, jer jednostavno taj posao u ovom trenutku nitko ne može izdržati na visokom profesionalnom nivou. One koje se time i bave, to im nije glavni biznis.

Upravo ti novi turistički profesionalnci trebali bi dobiti podršku svih dionika našeg turizma, kao i lokalne samouprave, ne samo na riječima, već i onu konkretnu, kako u subvencijama za pokretanje posla. Također bi oni trebali imati otvoreni pristup hotelima, apartmanskim kućama i svima drugima koji dovode turiste s jedne strane, te onima koji imaju što za ponuditi u izvanpansionskoj potrošnji s druge, kako bi goste proveli po našem kraju, a oni doživjeli Međimurje u punom smislu. To se za sad događa tek sporadično.

Mnogi su također negodovali zbog ovogodišnjih previsokih cijena ulaznica koje su prvotno iznosile 30, a sada 90 kn. Lokalnim gostima ova cijena možda je previsoka, međutim, da su na Urbanovo došli ne samo naši ljubitelji kapljice, već i pravi turisti ona bi zapravo bila simbolična. Jer, sjetite se koliko potrošite kada ide primjerice u Prag i uzmete nešto što nije uključeno u cijenu aranžmana ili posjet nekog lokalnoj atrakciji. Cijene su uvijek između 10, 20 i više eura, tako da bi, primjerice, dva sata isprobavanja naših sjajnih vina za 10 eura turistima koji su, naprimjer, gosti Termi bila zapravo bagatelna cijena.

Jer, čini nam se da je vrhunac sadašnjeg inače velikog organizacijskog truda već dosegnuti prošle dvije-tri godine.

Za budućnost moramo se odlučiti hoće li to biti lokalna, turistička ili “vinsko-šmekerska” manifestacija, odnosno kako spojiti prije nabrojeno u jedno, te da se Urbanovo i dalje razvija, a ne stagnira.

Ostavi komentar