15 C
Čakovec
Četvrtak, 28 ožujka, 2024

Čišćenjem pred svojim pragom vlast će zadobiti povjerenje građana

Kako premostiti raskol između javnog i privatnog sektora koji je zbog potresa postao još vidljiviji. Premostiti jaz između građana i vlasti jer je nakon potresa bilo bolno očito da građani i privatni sektor nemaju povjerenje u državu, već u sebe i svoju inicijativu. Građani i privatna inicijativa u toj krizi pokazali su da su brži, okretniji i efikasniji. Javne službe bile su korak iza te privatne inicijative. Pokazao je to i slučaj pripreme toplih obroka u sinergiji Udruge ugostitelja, volontera, prehrambenih i poljoprivrednih tvrtki, koje su u suradnji s kuharima praktički u dva rana jutarnja sata dogovorili i dopremili namirnice za sutrašnji meni za tisuće ljudi.

Kad se u kuhanje uključila državna tvrtka, prvo smo saznali da trojica prvih ljudi firme zarađuju kao da su premijeri, da će obroci koštati znatno skuplje nego u saborskom restoranu, a kakva će biti kvaliteta obroka, znat će korisnici. Nadamo se da neće biti, što se u žargonu kaže, “splačine”, a u troškovniku namirnice prve klase.

Za vlast je ovo i test efikasnosti državnih tvrtki i pokazatelj trošenja poreznog novca. Dobra prilika da pokažu odgovornost prema građanima, a ne za zaštitu podobnika. Da se novac za područje pogođeno potresom prikupljan od građana slučajno ne bi slijevao u prenapuhane platne vrećice Pleterovih čelnika, umjesto u tople obroke građana pogođenih potresom.

Građani su u ovoj situaciji pokazali da se mnoge stvari mogu organizirati i kad država prespava alarm. Sigurno da je to one na vlasti zaboljelo. Bilo je bjelodano da je tako. Danas se sve događa u stvarnom vremenu i potres i kolanje informacija i pružanje pomoći. Malo je toga moguće sakriti pod tepih i dobro je da građani bdiju nad svakom lipom koja je uplaćena u državni proračun. Nema veze pušemo li na hladno, nakon što smo se puno puta opekli. Potres je izbacio iz skrivenih ormara razne pletere koji su ležali na lovorikama državnog proračuna.

Sad je prilika da se sve to počisti i pročisti. Udruga ugostitelja i brojni volonteri pokazali su primjer dobre prakse. Ako državna tvrtka ne zna kako, neka preuzme model. Ako ne mogu, ima tko zna i može. Nećemo za njima suze liti. Čišćenjem pred svojim pragom državna vlast će to prije zadobiti narušeno povjerenje građana, bez čega neće biti zdravijeg i boljeg društva.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

43,705FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE