Priča čakovečkog automobilista Vedrana Delimara: Na stazi brzina, u prometu treba biti uzoran vozač!

Vedran Delimar
Vedran Delimar

Poznati čakovečki automobilista sa svojim VW Polom sportsku karijeru krenuo je graditi još 2009. godine. Sve se odvilo gotovo slučajno, kad se zainteresirao za kupnju auta koji mu je na kraju promijenio stil života. Prvotno se nije imao namjeru baviti automobilizmom zbog same skupoće tog sporta, ali želja za adrenalinom je prevladala.

Danas je u poretku drugi vozač Klase 7 u Hrvatskoj, a budući planovi su ambiciozno prvo mjesto.

– Trkači auto sam kupio gotovo bez razmišljanja i gledanja, svidio mi se na prvi pogled, a kad jednom osjetiš taj adrenalin, želiš ga opet. Tako je i krenula moja priča u automobilističkom svijetu. Gotovo sam jedini na području Međimurja koji se intenzivno natječe, a ponosan sam na ostvarene rezultate u ovih 9 godina – rekao je Vedran Delimar koji je osvojio drugo mjesto u Hrvatskoj u Klasi 7, kategorija autoslalom za 2017. godinu.

U automobilizmu postoji širok spektar kategorija, primjerice autoslalom je tehnička disciplina koja se zove A09, vožnja se sastoji od otprilike 1200 metara zatvorenog trkališta na kojem su postavljena slalom vrata s čunjevima, a cilj je na ravno što prije preči stazu, sa što manje srušenih čunjeva.

Prvi autoslalom je odvozio u nižoj kategoriji na stazi u Novom Marofu. Zanimljivost leži u psihičkoj, a možda manje fizičkoj pripremi, jer je ovaj sport, pogotovo u Međimurju, teško trenirati zbog nedostatka adekvatnog poligona. Svaka staza, zavoj i brdo proučavaju se prije trke, a na dan se vozi probna vožnja koja vozaču omogućava procjenu cijele trke.

– Trening je nezgodan, pogotovo za tehničke discipline jer se skice mogu preuzeti ranije i proučiti kod kuće. Nema baš poseban prostor za vježbanje, a za brdske utrke trening počinje dan ranije, kad se ceste zatvore radi opće sigurnosti u prometu – kaže Vedran.

Svake godine je sve brži, što je i krajnji cilj, u 2016. godine je ostvario rezultat od 3,33 minute na stazi stalne uzbrdice od 5 kilometara kroz šumu, dok je u ovoj postigao osobni rekord s 3,07. Za usporedbu, europski prvak Christian Merli iz Italije vozi 2,07, što je kako Vedran ističe nezamisliva razlika njemu kao vozaču.

– Prošle sezone imao je izlijetanje sa staze, na brdskoj vožnji i to me, nažalost, bacilo u mali sezonski zaostatak. Na proljeće se svijet automobilizma počinje ponovno buditi, tako da s VW Polom krećem u nove izazove i borbu za trofeje – poručio je za kraj.

Foto: Žan Novosel

Ostavi komentar