Na današnji dan, 5. rujna 1891. godine, pušten je u promet konjski tramvaj u Zagrebu.
Potkraj 19. stoljeća zbog nagle urbanizacije Zagreba, koji je tada imao nešto više od 40.000 stanovnika, javila se potreba za uvođenjem organiziranog javnog gradskog prijevoza.
O potrebi uvođenja konjskog tramvaja počelo se raspravljati 1885. godine, a tema je postala aktualna tek 2 godine kasnije.
Francuski inženjer Gautier je predložio gradskom poglavarstvu uvođenje konjskog tramvaja od Zagreba do Samobora jer Zagreb tada još nije imao električnu energiju.
Zbog nedostatka sredstava dolazi do promjene plana te Gautier predlaže gradnju pruge u Zagrebu.
Gradnja jednokolosiječne tramvajske pruge počela je u svibnju 1891. godine, a konjski tramvaj je pušten u promet 5. rujna iste godine.
Pošto se radilo o jednokolosiječnoj pruzi, izgrađene su mimoilaznice na važnijim stajalištima, a pruga je bila duga oko 8 kilometara.
Davne 1891., tramvajski vozni park je obuhvaćao 10 zatvorenih i 6 otvorenih (ljetnih) kola.
Do 1910. godine broj kola je porastao na 38, a njihova prosječna brzina je bila 7,5 km/h.
Iako su bila izgrađena u Grazu, konji su bili hrvatski!
Konji su vukli tramvaj u Zagrebu sve do 1910. godine, kada ga je zamijenio električni tramvaj.
No, to nije bio kraj konjskom tramvaju.
Konjski tramvaj se seli u Veliku Goricu gdje je posljednji put vozio 9. studenog 1937. godine.