„Uskrsni su blagdani i prilika da se na blagdanskom stolu nađe što više kvalitetnih domaćih proizvoda, jer podržavajući domaću proizvodnju, jačamo vlastiti gospodarski ciklus“, poručuju iz HGK.
Prema podacima iz istog izvora realni promet u trgovini na malo raste i na mjesečnoj i na godišnjoj razini. Tako u odnosu na prošlu godinu raste u prosjeku za 8%.
Ovogodišnja predblagdanska Uskršnja potrošačka groznica se zahuktava. Neki od dobrih poznavatelja kupovnih navika potrošača u Republici Hrvatskoj govore o tome kako će ove godine građani potrošiti 0,12 milijardi kuna više od prošlogodišnjih 1,7 milijardi kuna za Uskršnje blagdane.
Od toga više od 50% će potrošiti djeca! Na tržištu roba i usluga se, posebice u predblagdansko vrijeme, u svojoj punoći susreću Psihologija kupca i Psihologija trgovca.
Stoga, ovogodišnja predblagdanska kupnja je prigoda pročitati knjigu „Znanost kupnje“, Paco Underhill i „Ponašanje potrošača“, dr.sc. Tanja Kesić
O razlozima stalnog rasta predblagdanske potrošnje u Hrvatskoj, koja je u državama članicama Europske unije počela bilježiti trend stagnacije, pa čak i smanjenja, vrijeme je da si postavimo nekoliko pitanja:
- Kupujemo li samo ono što nam treba ili smo postali zatočenici konzumerizma i reklamokracije?
- Planiramo li mjesečne obiteljske proračune?
- Prošlo je vrijeme „peglanje kartica“ ili i danas razmišljajte o magičnoj privlačnosti kreditnih kartica?
- Kupujemo li planski ?
- Planirate li kupnju kao nastavak sniženja, akcija i rasprodaja tijekom 2019. godine?
- Razmišljamo li o godišnjim troškovima, ratama kreditima, ulaske u “crveno” tekućih ili žiro-računa?
- Ostavljamo li rezervu za pokrivanje godišnjih planiranih i neplaniranih financijskih obveza?
- Jeste li razmišljali o vođenju kućnog (obiteljskog) knjigovodstva?
Temelje uspješnog kućnog proračuna je krilatica „Protegni se koliko ti je poplun dug“, svako drugo ponašanje vodi u dužničko ropstvo.
Željko Tomašić
Voditelj Međimurskog info centra potrošača