Testirali smo Hyundai Tucson, obiteljski mezimac oštrog izgleda

hyundai tucson

Treća generacija Hyndai Tucsona uspješno se prodaje još od 2015. godine kada je Hyndai odlično odgovorio na tada rapidno rastuću potražnjue za SUV-ovima, pogodivši tržište kako dizajnom, tako i tehnologijom i cijenom. Popularni obiteljski SUV potkraj prošle godine doživio je facelifting, a kod nas se počeo se prodavati početkom ove godine.

Kao što je i očekivano Hyndai je novim modelom ponajprije odgovorio na zahtjeve smanjenja emisije ispušnih plinova koji se postavljaju pred motore, naročito dizelske. Što u konačnici zbog trošarina danas utječe i na cijenu. Zbog toga je dizelski agregat od 1.7 litara zamijenio štedljivijim 1.6, koji pomoću SmartStream tehnologije regulira vrijeme otvorenosti ventila te na taj način rad čini uglađenijim i štedljivijom. Dva su modella u ponudi, slabiji od 115 KS i 280 Nm te jači sa 136 KS i 320 Nm. Naravno za najzahtjevnije je u ponudi i 2.0 CRDi sa 185 KS i 400 Nm, koji sada ima i pomoćnu mildhybrid tehnologiju elektromotora.

Mi smo na testu imali 4×4 model, s 1.6 pogonom od 136 KS za koji bi se moglo reći da je taman primjeren za obiteljsko vozilo koje teži 1,6 tona. Automatski mjenjač kod testnog modela također doprinosi cijeloj priči o štednji jer 7-stupnjevni DCT mjenjač s dvostrukom spojkom vrlo precizno i brzo mijenja stupnjeve prijenosa što automobilu daje izrazitu agilnost.

Moramo priznati da nas je potrošnja ugodno iznenadila jer je pri dinamičnoj vožnji na otvorenoj cesti trošio 5,9 litara, što je odlično za automobil te veličine i težine. Na autocesti nam je trošio također prihvatljivih 7,1 litara što ga smješta među štedljive automobile. Naravno konačna potrošnja uvijek ovisi o „težini“ noge, pa su ove informacije o potrošnji samo orijentacijske prirode. No iako smo mijenjali modove vožnje, Tucson je i dalje ostajao izdašan u performansama, a skroman u potrošnji.

Dodan je i stražni spojler s trećim stop svjetlom

Automobil je ostajao vrlo stabilan na cesti čak i pri naglim promjenama smjera kretanja, unatoč svojoj visini od 1645 cm. Upravljač je vrlo precizan i vozaču cijelo vrijeme daje odličan osjećaj kontrole nad vozilom.

Unutrašnjost je doživjela prilične promjene, jer je središnja armaturna ploča promijenjena po uzoru na Konu, novi i30, itd… što se odmah vidi po zaslonu za multimediju i navigaciju, koji je sada izdignut iznad armature, dok je ranije bio integriran u armaturu. Ispod ekrana su sada otvori ventilacije, što mu daje sada već prepoznatljivi i dopadljivi Hyundaiovski interijer koji podsjeća na druge nove modele.

Kromirane kvake i maska hladnjaka te 19-inčni aluminijski naplatci daju mu dodatni štih otmjenosti

Vozač se osjeća vrlo udobno na svojoj poziciji, ne samo zbog toga što je u SUV-u pa je zbog povišenosti preglednost bolja, već i zbog rasporeda i organizacije upravljačkih komandi. Primjetljivo je da je i zvučna izolacija poboljšana u odnosu na prijašnji model, a cijela unutrašnjost daje dojam kvalitetne i ozbiljne dorade na kakve smo navikli u njemačkim automobilima.

Automobil je prostran i u njega bez problema stane peteročlana obitelj, a dvometraši se mogu voziti i straga. Još k tome ostaje i dosta prostora o velikom prtljažniku zapremine 513 litara.

Novi CRDi dizelski agregati štedljiviji zapremine 1.6 litara zamijenili su prijašnje od 1.7 litara

Eksterijer je također doživio neke promjene koje su Tucsona učinile još atraktivnijim. Tu je ponajprije nova rešetka velikog hladnjaka, oštriji izgled prednjeg dijela izražen LED svjetlima. Dorađeni su i branici te poklopac prtljažnika. Sve to udahnulo je novi duh Tucsonu koja sada na cesti izgleda sportskije ali i dominantnije. Hyndai je sasvim sigurno svom popularnom SUV-u dao novi zamah i produžio ostanak na tržištu.

Preklapanjem stražnih sjedala volumen prtljažnika se s 513 litara povećava na 1503 litra

Uz Tucson standardno dolazi puno tehnologije i sigurnosnih sustava, a uz testirani ide i tempomat, navigacijski uređaj s 8-inčnim ekranom, ikamera za vožnji unatrag, Krell premium sound s 8 zvučnika, automatski klima uređaj, prednji parking senzori, grijanje prednjih sjedala, elektroničko podešavanje lumbalnog dijela vozačevog sjedala, hlađenje stražnjeg dijela putničke kabine i pretinca za rukavice, projekcijska prednja svjetla s dodatnim osvjetljenjem kuta, LED kombinirana stražnja svjetla, kromirana maska hladnjaka i vanjske ručice vrata i letvica okvira bočnih stakala, dodatno zatamnjena stražnja stakla…

Cijena Tucsona s dizel motorima se počinje od 182.138,00 kn pa do 279.138,00 kn. Testni model do registracije stoji 227.615,00 kn.

Multimedijalni ekran sad je postavljen na vrh armature, a otvori ventilacije su ispod njega

TEHNIČKI PODACI – Hyndai Tucson 1.6 CRDi 136 7DCT Style Go Navi Plus GK75

Modelska godina: 2019.

Dimenzije (DxŠxV): 4480 x 1850 x 1645 mm

Osovinski razmak: 2670 mm

Masa vozila / prtljažnik: 1600 /513l

Vrsta motora / broj cilindara: turbodizel / 4

Obujam / pogon: 1598 ccm / na sve kotače

Mjenjač: automatski, 7 stupnjeva

Snaga: 100 kW / 136 KS (4000 okr/min)

Okretni moment: 320 Nm (2000-2250 okr/min)

Najveća brzina / 0 – 100 km/h: 180 km/h / 11,4 s

Potrošnja (grad/otvorena/kombinirana): 5,2/5,6/5,0 l

CO2 emisija: 125 g/km

LED svjetla / laki naplatci: da / da

USB / navigacija / Bluetooth: da / da / da

Oprema: tempomat, automatski klima uređaj, navigacija

Cijena do registracije: 227.615 kn

Ostavi komentar