Ministarstvo znanosti i obrazovanja izradilo je kurikulum, kao i uputilo u javnu raspravu, za novi izborni predmet pod radnim nazivom Kritičko mišljenje, a koji bi bio alternativa za učenike koji ne upisuju konfesionalni vjeronauk.
– Nije bila ideja da napravimo pandan vjeronauku, nego još jedan predmet koji će biti ponuđen djeci koja ne upisuju vjeronauk, rekao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs na konferenciji za medije u četvrtak, piše HRT, pa dodao kako je radna skupina napravila izvrstan posao i kreirala kurikulum koji je više od onoga što podrazumijeva sama izbornost.
– Predmet je moderno koncipiran da djecu od početka vodi ka kritičkom mišljenju i odvajanju onoga što je valjano od onoga što je nevaljano, kazao je Fuchs i izrazio nadu da će ispuniti očekivanja.
Voditelj Radne skupine Bruno Ćurko rekao je da je kurikulum usmjeren prema nemanipulativnoj školi, odnosno, da djecu nastoji naučiti kako misliti, a ne što.
Cilj je razvoj vještina koje podupiru kritičko mišljenje i da učenik može svoje mišljenje poduprijeti argumentima.
Zamisljeno je da kurikulum mogu izvoditi nastavnici razredne nastave i oni koji predaju društveno-humanističku grupu predmeta, a predavat će se dva sata tjedno u svih osam razreda.
Predmet će vjerojatno biti uveden 2023./2024. godine i naknadno će se odlučiti hoće li to biti frontalno u sve škole ili prvo u pedesetak eksperimentalnih, dok će u školama biti organizirani sastanci na kojima će roditelji biti informirani u njegovu uvođenju.