8.4 C
Čakovec
Utorak, 23 travnja, 2024

Karlovački fitness klub dobio 8000 kuna kazne za pjesmu s YouTubea, a oglasio se i ZAMP

Prekršajni sud odrezao je prilično oštru kaznu jednom karlovačkom fitness klubu i tamošnjoj direktorici, jer je u njemu preko internetskog kanal YouTube puštana glazba, a da prethodno o tome nisu zatražili odobrenje ZAMP-a.

Ona je dobila 3.000 kuna kazne, a pravna osoba čak 5.000 kuna, ukupno dakle čak 8.000 kuna, piše kaportal.rtl.hr.

U presudi se navodi kako je zastupnik ZAMP-a u popodnevnim satima provodio kontrolu u fitness centru. U tih svojih deset minuta nadzora uočio je kako tamo preko YouTubea izvode stranu pop glazbu, zabilježio je bend Coldplay i njihovu pjesmu Clocks. Nadzoru je bila prisutna direktorica. On je iskazao kako je prostor velik oko 100 kvadrata i u njemu su bili vježbači, a da pravna osoba nije imala odobrenje Hrvatskog društva skladatelja ZAMP-a za javno priopćavanje autorskih glazbenih djela, niti ga je naknadno pribavila, a nesumnjivo ja glazbu slušao veći broj ljudi.

Sud je zaključio kako je time nedvojbeno prekršen Zakon o autorskom pravu, te odrezao kaznu mladoj poduzetnici. Presuda je nepravomoćna, pa se direktorica može žaliti. A može i spakirati kofere i otići iz ovoga grada, kao i stotine prije nje.

O ovome se naknadno oglasio i ZAMP.

Dužni smo reagirati vezano za posljednje medijske napise o „kaznama“ za puštanje glazbe s YouTubea u jednom karlovačkom fitness klubu i izvorni članak objavljen na Kaportalu 6. veljače pod nazivom „Pitaju se zašto mladi odlaze? Zbog jedne pjesme puštene s YouTubea mladoj poduzetnici odrezali su kaznu od čak 8.000 kuna“. Glazba u poslovnom prostoru dodana je vrijednost koja privlači nove klijente, zadržava one stare i utječe na stvaranje željene atmosfere, kao i na raspoloženje, ponašanje i konzumaciju gostiju i motivaciju zaposlenika. Za svako korištenje glazbe u poslovanju, što podrazumijeva i poslovanje fitness kluba, potrebno je odobrenje autora, odnosno kolektivne udruge koja štiti njihova autorska prava. Korisnici glazbe pritom mogu koristiti bilo koji uređaj ili kanal, pa i YouTube koji je legalan i dostupan servis. Temeljem naše obaveze da ostvarimo prava autora i spriječimo svako njihovo kršenje, dužni smo u slučajevima kršenja prava posegnuti i za pravnim mjerama, pa i prekršajnim prijavama. I ovdje je o tome riječ, o prekršajnom postupku i kazni izrečenoj na prekršajnom sudu. Za korištenje glazbe u svojem poslovanju, fitness klubovi poput ovoga plaćaju mjesečnu naknadu za autore, izvođače i diskografe u ukupnom iznosu od cca 220 kn. A sve naknade prikupljene od generalnih korisnika (ugostitelji, fitness centri, trgovine i sl.) dijele se glazbenim autorima, izvođačima i diskografima (vlasnicima fonograma) čija su djela zabilježena u domaćem eteru. U prilog svemu izrečenom ide i izjava voditelja zagrebačkog XXL Fitness centra: „Glazba je izvrsna podloga našeg svakodnevnog poslovanja, kako u teretani, tako i tijekom održavanja tzv. grupnih treninga. Dodatno motivira naše korisnike i čini im boravak u našem prostoru ugodnijim. Kako neprestano investiramo u nove sprave, programe i objekte, investicija u glazbu je neizostavan dio našeg poslovnog plana – priopćio je ZAMP, a prenosi portal Ravno do dna.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE