Kod nas je uobičajeno da se na tehnički pregled ide samo kada nas zakon natjera, a to je pri obavljanju registracije vozila, dakle jednom godišnje. I zbog toga se događa da gotovo jedna četvrtina automobila u Hrvatskoj ne prođe na tehničkom pregledu, prema službenim podacima Centra za vozila Hrvatske. Kada bi se automobili redovito održavali, a naročito prije dužih putovanja, kao što su tijekom ljeta prilikom odlaska na more ili pak u inozemstvo, to se ne bi događalo. Stoga su iznenađenja u stanici za tehnički pregled itekako moguća, a dobra stvar je da će vam uvijek, ukoliko vam ne prođe automobil na tehničkom pregledu, dati dodatnih deset dana za popravak nedostataka te u tom periodu možemo popraviti sve što nije bilo dobro.

Najbitnije stavke za tehnički pregled jesu kočnice, ovjes, emitiranje emisija iz motora, svjetlosna signalizacija te stanje guma i limarije. S obzirom na to da je prosječna dob vozila u Hrvatskoj čak trinaest godina, jasno je kakva sve vozila dolaze na tehnički pregled.

Prije nego trebate obaviti tehnički pregled, obavezno navratite do servisa, naročito ukoliko sumnjate da nećete proći ili pak ako imate starije vozilo. Serviser zna točno na što treba obratiti pozornost pa ćete si na taj način uskratiti stres i ponovni dolazak te čekanje u stanici za tehnički pregled. I sami tijekom godine možete pratiti neke parametre te se na vrijeme pripremiti i pronaći povoljnijeg servisera nego da navrat-nanos popravljate automobil u što skorijem roku kada je već kasno.

Imate li loše gume, možda preko oglasnika ili na buvljacima možete kupiti polovne gume, samo provjerite godinu proizvodnje (na gumi piše broj u formatu 1316, a to znači da je guma proizvedena u trinaestom tjednu 2016.) i stanje lamela na gumama te jesu li gume ispucale.

Provjeravajte i kočnice, a pri naglijem kočenju vozilo će vući na lijevu ili desnu stranu ukoliko nešto s kočnicama nije dobro. Na tehničkom pregledu provjerit će i temperaturu kočione tekućine, pa ako i stavite novu tekućinu postoji mogućnost da maksimalna temperatura ne bude baš visoka jer u sustavu uvijek ostane trag starog ulja. Naravno, obratite pozornost i na kvalitetu kočionih crijeva jer, iako vam kočnice dobro koče, vizualnim pregledom ovlaštena će osoba možda dati negativnu ocjenu. Crijeva i ulje mogu vas koštati 500 – 600 kuna, uz uključeni rad.

Obavezno prije dolaska na tehnički zagrijte motor na otvorenoj cesti (slobodno ga propušite, naročito će to biti korisno i za motor ukoliko se uglavnom vozite u gradskoj vožnji) na radnu temperaturu jer su tako podešeni parametri koji se mjere.

Ukoliko vam svjetla nisu dobro podešena, ne morate plaćati svojem serviseru za taj posao jer će vam najčešće u samoj stanici podesiti svjetla, ukoliko ih pristojno zamolite. A iz iskustva možemo reći da je takvo podešavanje bilo uvijek najbolje u stvarnosti te da smo ispred sebe noću najbolje vidjeli nego kada smo za tu uslugu zamolili ovlašteni servis. Provjerite je li vam stražnja registarska pločica osvijetljena, najčešće se događa da nije (zbog čestog zatvaranja i lupanja prtljažnikom), a trošak lampice praktički je samo nekoliko kuna.

Svjetla kočnica inače je potrebno često provjeravati, a najbolje je to napraviti u garaži ili nekom zidu noću dok smo parkirani stražnjim krajem prema zidu, jer ćemo vidjeti rade li oba, odnosno sva tri, svjetla. Ne biste vjerovali koliko vozila ima neispravnu ručnu kočnicu, pa obratite pozornost i na taj detalj.

Želimo vam sretan prolazak na tehničkom pregledu i ugodnu vožnju!

TABLICA NAJČEŠĆMicrosoft Word - Document3IH GREŠAKA
Najčešće uočene greške na 1.945.145 pregledanih vozila u 2015. (prilikom prvog pregleda vozila na redovitom tehničkom pregledu, pri čemu je 426.828 vozila bilo neispravno) – na vozilima je utvrđeno 1.382.589 neispravnosti:

 

Ostavi komentar