II. OŠ Čakovec domaćin 10. jubilarnog natjecanja “Čitanjem do zvijezda”

Čitanjem do zvijezda Srednja škola Čakovec1
Prošlogodišnji sudionici projekta " Čitanjem do zvijezda"

Potaknuti idejom da motiviraju učenike na čitanje i češće druženje s knjigom, školski knjižničari Međimurske županije pokrenuli su projekt „Čitanjem do zvijezda“ kojim se na kreativan i zanimljiv način već desetu godinu kontinuirano učenicima osnovnih škola Republike Hrvatske približava ljepota čitanja.

Ove godine ono se održava 14. veljače u 2. OŠ Čakovec Natjecanje se sastoji od dva djela: natjecanja iz znanja i natjecanja iz kreativnosti koja se očituje kroz prezentaciju plakata. U natjecanju iz znanja tim od troje učenika (učenici od 5. do 8. razreda) individualno odgovara na pitanja iz odabranih knjiga a zbirni rezultat predstavljam uspjeh škole, dok je plakat individualni rad samo jednog učenika na odabranu temu.

Samo natjecanje se odvija kroz tri razine: školsku, županijsku i nacionalnu razinu natjecanja. Na županijsku se plasiraju tri najbolja učenika iz svake škole, a na nacionalnu razinu dvije najbolje ekipe iz svake prijavljene županije. Na Natjecanja učenici dolaze u pratnji svojih mentora. Projekt su prihvatili ne samo učenici iz cijele Republike Hrvatske već i učenici hrvatske nacionalne manjine koji žive u Subotici u Republici Srbiji. Projekt je sastavni dio aktivnosti Hrvatske mreže školskih knjižničara i ima suglasnost za provođenje od Ministarstva znanosti i obrazovanja. Iz osnovnoškolskog natjecanja razvilo se i paralelno natjecanje za srednje škole i to na traženje učenika koji su stekli pozitivna iskustva sudjelujući na natjecanju u osnovnoj školi.

Natjecanje kod učenika potiče i razvija temeljnu pismenost, pismeno i usmeno izražavanje, pomaže im u razvoju tehnike čitanja, čitanja s razumijevanjem, logike zaključivanja, čitalačke i informacijske pismenosti u procesu cjeloživotnog učenja. Jačaju se znanja iz opće kulture, književnosti i hrvatskog jezika, povijesti i geografije, likovne kulture, građanskog odgoja, etike, psihologije, filozofije, te usvajaju nove informacije iz različitih izvora te uporaba razgovornih tehnika i rada.

Također u timu se produbljuje i proširuje znanje, a međusobna komunikacija i interakcija učenika jača im samopouzdanje, razvija toleranciju. Ovim projektom unapređuje se kvaliteta pismenosti i čitanja učenika, a uloga školskih knjižničara pokazuje se kao važna u razvoju i poticanju čitalačkih vještina kod učenika te međupredmetne teme učiti kako učiti.

Tema ovogodišnjeg natjecanja je „Ljeto priča priče“ a odnosi se na učeničke ljetne praznike. S obzirom na temu, odabrani su i prikladni autori i njihova djela: Julijana Matanović: Vezanje tenisice s jednom nepoznanicom, Jasminka Tihi-Stepanić: Ljeto na jezeru Čiču i Erich Kästner: Blizanke. (ph)

Ostavi komentar