U Ivanovcu ovu subotu seminar na temu Međimurska izvorna pjesma – Izazov i obveza

Seminar će voditi Bojan Pogrmilović

Međimurska popevka glavna je tema seminara koji će se ovu subotu održati u Ivanovcu, u Društvenom domu na inicijativu KUD-a Katruže Ivanovec. Voditelj seminara „Međimurska izvorna pjesma – Izazov i obveza” je mr.art. Bojan Pogrmilović, a seminar će se održati u dva termina i to od 10 do 13 sati te od 14 do 16 sati. Započet će prezentacijom svih mogućnosti korištenja međimurske pjesme u instrumentalnoj i vokalnoj klasičnoj glazbi, zabavnoj, jazzu itd.

Potom će se nizom primjera ponajboljih izvornih interpreta međimurske popevke pokazati kojim putem bi se trebali kretati izvorni pjevači i grupe kako bismo napravili jasnu razliku u stilizaciji međimurske pjesme na razini obrade, ali i interpretacije u cjelini. Uključujući dinamiku, agogiku, vokalnu tehniku, ali i izgovor. Jednom riječju – stil. Napravit će se i usporedba s drugim narodnim stilovima i načinima pjevanja u Hrvatskoj. U praktičnom dijelu sudionici seminara upoznat će se s osnovama razumijevanja ključeva prepoznavanja svih osnovnih značajki interpretacije međimurske pjesme. Svi sudionici imati će mogućnost aktivno pjevački sudjelovati te čuti i vidjeti rezultat vlastitog pjevačkog napretka.

KUD Katruža o međimurskoj popevki govori: – Međimurska izvorna pjesma još je jedan od brojnih „izvornih hrvatskih proizvoda” koji je zauzeo časno mjesto na UNESCO-voj listi nematerijalne kulturne baštine. U prošlosti ta je pjesma bila ključ otpora mađarizaciji Međimuraca. Bila je i važan dokazni faktor koji je znatno pridonio spajanju Međimurja s maticom zemljom. Bila je i inspiracija brojnim skladateljima koji su posezali za tim blagom izgradili svoj skladateljski identitet upravo na temeljima te pjesme. Brojni su stupnjevi i razine uporabe međimurske pjesme u klasičnoj glazbi, zabavnoj glazbi pa i jazzu. Naravno i narodnoj. No i tu su brojni pristupi i brojne razlike međimurske izvorne pjesme, ali i s potrebom očuvanja izvornog oblika na svim razinama. U stilu, interpretaciji, vokalnoj tehnici i konačno obradi (ako je uopće potrebna kada je riječ o tretmanu izvorne pjesme).

Ostavi komentar