Ograničavate li djeci vrijeme provedeno na mobitelu?

Školska djeca se svakodnevno koriste mobitelima, u većoj mjeri što su stariji pa tako u nižim razredima manje djece nosi mobitele u školu, dok u višim razredima gotovo svaki učenik koristi mobitel.

Prema novom Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera iz 2015. godine nedopušteno korištenje informacijsko-komunikacijskih uređaja tijekom odgojno-obrazovnog rada smatra se lakšim neprihvatljivim ponašanjem koje slijedi pedagoška mjera opomene. Svjedoci smo mahnitom razvoju tehnologije koji je zahvatio gotovo sve dijelove svakodnevnog života. Iako društvene mreže, mobiteli, tableti i računala imaju prednosti koji su olakšali mnoge poslovne i životne segmente, na tapeti se nalaze djeca i mladi koji podliježu raznim ovisnostima.

Činjenica je da već jako mala djeca imaju pristup mobitelima i tabletima, a dok su veći ih je sve teže regulirati s obzirom na to da su naviknuti na takav stil života. U puno slučajeva djeca zanemaruju školske obaveze zbog raznih videoigrica i društvenih mreža koje su moderni ‘kradljivac’ vremena, na kojima provode i po nekoliko sati dnevno.

– Mnogi učenici koji dolaze na razgovor zbog loših ocjena priznaju kako ih korištenje mobitela ili drugih uređaja jako ometa u redovitom izvršavanju školskih obaveza. Izloženost novim i zanimljivim informacijama korištenjem elektroničkih uređaja aktivira centar za nagrađivanje u mozgu te tako „prisiljava“ pojedinca da konstantno bude u doticaju s tim, rekla je Janja Frančić, mag. psych., školska psihologinja u I. osnovnoj školi Čakovec.

Posljedice korištenja mobitela su različite, od toga da se otežano prati nastava zbog smanjene koncentracije i pažnje, slabi učestalost komunikacije s vršnjacima uživo, a teme razgovora često se odnose upravo na virtualnu realnost. Roditelji su također ti koji imaju bitan utjecaj na dijete u vidu ograničavanja sadržaja i vremena provedenog na mobitelima.

– Smatram da kao roditelj imam obavezu kontrolirati prvenstveno sadržaj kojem moje dijete pristupa na internetu kao i vremenski ograničiti da taj broj ne prelazi sat vremena dnevno. Na YouTubeu sam u postavkama označila da nema pristup videoklipovima s neprimjerenim sadržajem, rekla je Tina Rihtarec, majka osmogodišnje Mije.

Kako bi se ublažio trend školske djece na mobitelima savjet učenicima je, ako već nose mobitel u školu, da ga drže na sigurnom mjestu u torbi i koriste samo u iznimnim slučajevima kada je to zaista potrebno, a kod kuće kada pišu zadaću ili uče, isključe zvuk ili još bolje, ostave ga u drugoj prostoriji kako ih ne bi ometala njegova prisutnost. Za roditelje je također važno da odrede vrijeme za učenje, vrijeme za slobodne aktivnosti kao i vrijeme za igranje igrica, surfanje internetom ili dopisivanje s prijateljima. Ključ je uvijek u umjerenosti i ravnoteži.

– Vrlo je bitna edukacija roditelja i djece o dobrim i lošim stranama korištenja informacijsko-komunikacijskih uređaja kao i interneta, informiranje o mogućnostima korištenja istih, postavljanje pravila i granica o vremenu i načinu korištenja uz objašnjenje razloga djetetu zašto se to čini, praćenje sadržaja kojima se dijete koristi te najvažnije – otvorenim razgovorom s djetetom o virtualnom svijetu može se više postići nego prigovaranjem, poručila je za kraj psihologinja Janja Frančić.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE