Ovih ‘zdravih’ navika riješite se čim prije jer su čista obmana

Ilustracija

Savjeti o zdravoj prehrani i o dijetama s garantiranim učinkom pršte sa svih strana. Umjesto da ih slijepo slušate i pridržavate ih se, bilo bi bolje da promislite koliko su ti savjeti zapravo dobri i jesu li sve silne restrikcije koje tzv. zdrav način života obuhvaća zaista neophodne.

Donosimo šest ‘visoko preporučljivih zdravih’ navika koje uopće nisu ‘zlata vrijedne’ kako ih se reklamira.

  1. Izbjegavanje glutena – Istraživanje provedenom u SAD-u pokazalo je da svega jedan posto Amerikanaca boluje od celijakije te su alergični na gluten. Za ostatak populacije gluten je 100 posto siguran i nema razloga da ga izbjegavaju. Osim, naravno, slijepog praćenja trendova.
  2. Zamjena kravljeg mlijeka bademovim – Bademi su puni proteina, ali u čaši bademovog mlijeka proteini su element u tragovima. Trebali biste popiti šest čaša bademova mlijeka dnevno kako biste unijeli količinu proteina jednaku onoj koju sadrži pola šake badema.
  3. Juicing – Juicingom uklanjate sva vlakna iz voća i povrća čiji sok cijedite u nekom vrlo vjerojatno dosta skupom sokovniku. A upravo su vlakna ono što voće i povrće čini zdravima i što vas zasiti. Juicingom vam ostaje šećer u jako velikoj količini koji može izazvati pojačanu glad, promjene raspoloženja i pad energije nakon početnog porasta.
  4. Povećani unos vitamina C kod prehlade – Blago povećan unos vitamina C pomoći će vašem imunosnom sustavu u borbi s prehladom, no uzmite u obzir da je maksimalna dnevna količina tog vitamina koju se preporuča unijeti odraslima 2000 mg. Sve više od toga dolazi ”u paketu” s proljevom ,mučninom, povraćanjem, žgaravicom, glavoboljom i drugim nuspojavama. Ne zvuči baš zdravo, zar ne…
  5. Izbjegavanje žumanjaka – Jaja sadrže kolesterol, to je činjenica. Ali razina kolesterola u krvi neće vam alarmantno porasti ako ćete jesti jaja, odnosno žumanjke. Svaka zdrava odrasla osoba tjedno može pojesti do sedam jaja bez opasnosti da si poveća vjerojatnost da dobije srčani udar.
  6. Konzumiranje isključivo nemasne hrane – Prehrana koja se temelji iskljućivo na namirnicama koje sadrže niski udio masti ne smanjuje rizik od raka dojke, raka debelog crijeva ili srčanih bolesti i definitivno ne pomaže pri mršavljenju. Preporuča se umjereni unos masti i to prvenstveno onih zdravih, nerafiniranih.

Izvor: klikaj.hr

Ostavi komentar