Fitness savjet Martine Maltar: Koji fitness program odabrati?

martina maltar fitness

Martina Maltar, fitness trenerica, savjetuje o tjelovježbi, fitnessu i zdravom načinu života. Poslušajte njezine savjete i počnite činiti dobro za sebe i svoje zdravlje!

Večina nas čeka preporuku liječnika da krene sa tjelovježbom. No, zaboravili smo da smo stvoreni za kretanje. Nažalost, sjedilački način života, nepravilna i neredovita prehrana te stres najveći su problem današnjice koje ni sve suvremenija medicina i farmaceutska industrija ne zna kako izliječiti. A mi smo samo zaboravili kretati se.

Dakle, kada se osvjestite i osjetite potrebu za kretanjem, u današnje vrijeme ima sve više aktivnosti u koje se možete uključiti. Tako je i u slučaju fitness-a. Još uvijek ljudi gledaju na teretanu kao na mjesto gdje se ljudi “bildaju” što je daleko od istine. Fitness industrija također traga za načinima kako pomoći ljudima da se više kreću, da budu sretniji i funkcionalniji u svojim svakodnevnim aktivnostima.

Sigurno ste čuli za neke od pojmova – grupni trening, individualni trening, funkcionalni trening, teretana, aerobic, cross fit, girja, TRX, primal move itd. Kako se odlučiti i kako krenuti!?

martina maltarZA POČETNIKE Ukoliko ste početnik u vježbanju najbolje bi bilo da krenete u Fitness centar opremljen suvremenom opremom i uz pomoć trenera zakažete nekoliko individualnih satova gdje će vas trener uputiti u osnovne obrasce kretanja i vježbanja na spravama i kardio trenažerima, pokazati vam pravilno izvođenje vježbi sa bučicama i šipkama te s vlastitim tijelom. Ukoliko ne volite teretanu uvijek je tu mogućnost učlanjenja u grupni oblik vježbanja, no tu morate pripaziti da vas smjeste u početničku grupu , da odmah na početku ne zadobijete ozljedu ili budete demotivirani jer će to biti preteško za vas.

AKO NISTE POČETNIK Ukoliko niste početnik, a volite lijepe i oblikovane mišiće tada je definitivno preporuka teretana i oblikovanje tijela na spravama, s bučicama, šipkama, TRX-om i vlastitim tijelom. Ovo je odličnoiI za ljude koji su tijekom dana na svojem poslu fizički aktivni, stoje 8 sati na nogama ili prenose teret. Tada im je prvotni cilj zadobiti snagu te učvrtiti zglobove razvojem mišićne mase. Preferirate li pak više natjecateljski tip treninga ili želite steći kondiciju i funkcionalno tijelo preporuka je neki oblik funkcionalnog treninga ili cross fit treninga. Ovakav vid treninga je dobra preporuka za one koji 8 sati sjede na poslu. Ovo su dosta traženi programi vježbanja, ali tu ujedno treba pripaziti da se ne dovedete u stanje pretreniranosti što je kod ovakvih intenzivnih treninga vrlo često jer takvi treninzi iziskuju veliku angažiranost ne samo kod vježbanja već i kod prehrane i odmora.

GRUPNO Od grupnih treninga koje najviše preferiraju žene su tip grupnog treninga uz glazbu poput aerobica ili zumbe kod kojih je važno da imate ritam i volite glazbu, te pilates koji bi bio preporuka za ljude koje traže smireniji oblik grupnog treninga.

martina maltarBUDITE SVOJI Iz svega navedenoga bilo bi najbolje da ne pratite trendove već da vas pokrene ono što vi preferirate, aktivnost koja vas privlači, koja odgovara vašem karakteru i u kojoj vidite sebe te uživate baveći se njome. Budite svakodnevno uključeni u neki vid umjerene aktivnosti, neka to sve prati kvalitetna prehrana i odmor, a vježbanje će vam tada dati daljni poticaj i motivaciju da i vaše svakodnevne aktivnosti obavaljate sa lakoćom, bez umaranja, da se osjećate lijepo i zdravo u svome tijelu.

Jedno je sigurno, vježbanjem ćete podići kvalitetu svojeg života i produžiti si aktivni životni vijek. Sretno!

Martina Maltar

Ostavi komentar