TESTIRALI SMO: Honda Civic 1.8 i-VTEC Elegance

Honda Civic

Honda Civic snažan je kompakt sportskog izgleda, koji uz magična sjedala donosi daleko više prostora u interijeru nego bilo koji drugi kompaktni automobil u klasi. Testirali smo Civic s 1,8-litrenim benzinskim motorom snage 142 KS.

Iako je model takoreći na zalasku, jer Honda za sljedeću godinu priprema novu generaciju, sada je idealno vrijeme za kupovinu ovog modela, jer do isteka zaliha u Hrvatskoj traju prilični popusti.

Honda Civic je punokrvni sportaš na visokim okretajima, dok se pri niskima pretvara u štedljivi automobil

Sportaš s obiteljskom dušom

Honda Civic svojim nabrijanim izgledom ponajprije asocira na sport i brzu vožnju, no daleko od toga da je Civic samo to, u ovom kompaktnom automobilu krije se iznenađujuća praktičnost i udobnost za putnike te prostor koji se traži za obiteljski automobil.

Prije svega tu su magična sjedala čijim se pomicanjem omogućuje da smjestite u njega sve što vam padne na pamet, a pri kupnji većih predmeta kao što su televizori velikih dijagonala, hladnjaci, štednjaci ili manji ormari neće vam trebati ni kombi. Toliko prostora oslobođeno je premještanjem rezervoara goriva ispod vozača i suvozača, ali ne nauštrb prostora na prednjim sjedalima jer se u Civicu i dalje ugodno i nisko sjedi.

Preklapanjem stražnih sjedala prema naprijed prtljažni prostor povećava se na 1210 litara, s time da prtljažnik krije dvostruko dno

Smještanjem rezervoara u središnjem dijelu vozila povećan je prtljažni prostor na odličnih 477 litara (prosječni kompaktni tipa Golf inače nude između 350 do 380 litara), ali i mogućnost da podnica u stražnjem dijelu vozila bude puno niža nego je uobičajeno, tako da se ispod stražnjih preklopivih sjedala mogu, recimo, tijekom putovanja smjestiti torbe.

Ukoliko straga nitko ne sjedi, moguće je smjestiti npr. i dva LCD televizora u kutijama. Stražnja sjedala samo se preklope prema gore, a sljedećim korakom – spuštanjem sjedala prema dolje – dobivamo ravnu podnicu na koju možemo smjestiti i omanji ormar.

Magična sjedala omogućuju da u Hondu Civic smjestite sve što vam padne na pamet

S obzirom na to da Civic ima široka peta vrata, utovarni je prostor komotan i praktičan. Ipak, Honda Civic sigurno nikomu nije na pameti kao dostavno vozilo nego kao praktični kompakt koji ima dobro riješenu praktičnost pred kojom se drugi kompaktni mogu sakriti.

Na trenutke ćete za Civic pomisli i da se radi o manjem monovolumenu jer njegova karoserija udovoljava upravo toj definiciji. Ali, dimenzije s dužinom od 4,37 metara od Civica ipak čine kompaktni automobil u kojem ima puno prostora jer je prednji A stup izrazito pomaknut prema naprijed pa putnici u prednjem dijelu uživaju u prostoru.

Pravi vozački doživljaj

Istovremeno, Civic je zadržao i sportsku notu, ne samo vanjskim izgledom, stražnjim spojlerom i detaljima koji ga ističu u masi kompaktnih automobila nego i orijentacijom vozačke pozicije – sve je podređeno vozaču koji je okružen moderno i sportski dizajniranim instrumentima s tubastim dizajnom.

Mjesta naprijed ima napretek, a vozaču je sve nadohvat ruke

Ispred nas je smješten analogni okretomjer koji uvijek naglašava sportsku notu ukoliko je centralno postavljen, dok se u pozadini, odnosno prema vjetrobranskom staklu, nalazi digitalni brzinomjer.

Honda je jedini proizvođač koji je uspio postaviti i okretomjer i brzinomjer u istoj ravnini tako da mi kao vozači bez skidanja pogleda s ceste možemo istovremeno nadzirati ponašanje i performanse četverocilindričnoga atmosferskog motora i-VTEC, a da ne pretjeramo i dovedemo se u situaciju da nas ulovi radar i prekine zabavu koja je karakteristična za Hondine VTEC motore.

Obrtomjer dominira među instrumentima što dodatno naglašava njegov sportski duh

Koliko troši Honda Civic?

Honda Civic dobro leži u svim uvjetima u kojima smo ju testirali – prolasci kroz zavoje sigurni su i nemamo osjećaj straha od podupravljanja prednjeg pogona dok prolazimo njima. Tome doprinosi i njegova težina od 1300 kilograma. Vožnja lokalnim cestama protječe uzbudljivo jer 1,8-litreni benzinac ima snage, volje i želje da nas uvijek zabavlja. VTEC voli visoke okretaje i pri njima se ponaša sportski.

Gumb za prebacivanje u ekonomični mod vožnje

No pri umjerenoj vožnji, a naročito u ECON modu vožnje, drži nas stalno u niskom broju okretaja, te se u šestom stupnju prijenosa ručnog mjenjača vozimo ispod 60 km/h pri kojih 1500 okretaja. To nam signalizacijom preporučuje i samo vozilo, tjerajući nas da ne trošimo kapljice goriva bespotrebno. Kako je kratki mjenjač očekivano ugodan s preciznim hodovima ručice i odaje kvalitetu, mijenjati brzine pravi je gušt.

Potrošnja je vrlo rastezljiva, od vrlo štedljive do prilične ako vozač ima “tešku nogu”

U tom štednom modu ovaj Civic troši samo nekih 5 litara, što je za benzince jako dobar rezultat. Vozeći se starom cestom Zagreb – Čakovec i držeći se ograničenja (uz uglavnom + 10 kilometara na sat), dakle, brže od prosjeka, na sto kilometara potrošili smo 4,9 litara. Iako je sportaš, ovaj benzinac u praksi može biti vrlo štedljiv ukoliko koristimo Eco način kojim Civic raspolaže, a boje koje se mijenjaju iz plave u zelenu ispred nas ukazuju nam koliko štedljivo vozimo.

S istim fokusom na što manju potrošnju, na autocesti smo pri prosječnoj brzini od 135 km/h trošili 6,9 litara, no pri normalnoj vožnji ta se potrošnja penje na nekih 7,4 litara, a pri sportskoj vožnji blizu 9 litara.

Tijekom zaustavljanja na semaforu ili u koloni motor će se ugodno ugasiti te ponovnim pritiskom na papučicu spojke ponovno pokrenuti bez primjetnih vibracija na unutrašnjosti vozila.

Atmosferac koji voli okretaje

Sportski karakter Civic pokazuje pri jačem pritisku na papučicu gasa. Testirani 1.8 benzinac snage 142 KS maksimalnu snagu razvija pri 6500 okretaja u minuti, uz okretni moment od 174 Nm (pri 4300 okr/min), a s mjesta do 100 km/h ubrzava za 9,4 sekunde. Odlučite li s Civicom krenuti do nekoga njemačkog grada, na njemačkim autocestama Honda će povući sve do 215 km/h.

Ukratko bi ga se moglo opisati kao štedljivog i tromog pri niskom broju okretaja te brzog i potentnog čim prijeđe 4000 okretaja u minuti.

Sportski stražnji izgled ne odaje dojam da je riječ i o vrlo zahvalnom obiteljskom automobilu

Istovremeno, Honda Civic je i vrlo siguran automobil koji je na Euro NCAP testu dobio maksimalnih pet zvjezdica – ima šest zračnih jastuka, pomoć pri naglom kočenju i sustav aktivnog kočenja, dođe li do nestabilnosti vozila na cesti, proreagirat će sustav nadzora vozila, ako naglije kočimo, dobro će doći i raspodjela sile kočenja.

Ukoliko vas je strah od kretanja s vozilom na uzbrdici, vožnjom Civica na taj strah možete zaboraviti jer će se vozilo automatski zadržati oko tri sekunde bez da krene prema natrag, što je dovoljno za ugodan start ispred vozila koje nam se straga previše približilo na uzbrdici.

Ukoliko je tlak u gumama niži od propisanoga, bit ćemo o tome upozoreni. Japanci su poznati da već u početnom paketu daju bogatu opremu, a takva je i testirana Honda Civic koja s paketom Elegance ima dvozonski klima-uređaj, prednja svjetla za maglu i 17-colne aluminijske naplatke, senzore za kišu.

Kamera za vožnju unatrag je od velike pomoći, jer zbog sportskog dizajna stražnja preglednost nije naročita, što Civicu i jeste glavna zamjerka

Naročito je korisna i praktična ugrađena stražnja kamera koja nam omogućuje da na ekranu u vozilu vidimo prometnu situaciju iza sebe. Vrlo zgodno pri izlaska na glavnu cestu ukoliko izlazimo na kolnik vožnjom unatrag.

Ponuda motora

Motori koji su u Civicu dostupni su slabiji 1,4-litreni benzinac (100 KS) za one koji traže vozilo s kojim će se ugodno voziti, bez žurbe i ulaska u česta pretjecanja, testirani 1,8 dostupan s ručnim i automatskim mjenjačem (142 KS) te 1,6- litreni dizelaš snage 120 KS koji se pokazao odličnim ne samo u Civicu nego i u drugim Hondinim vozilima. Karakteriziraju ga snaga, agilnost i zabava, ali bez velike rastrošnosti, tako da je Civic s dizelskim motorom također dobra kombinacija.

Testirani 1.8 benzinac snage 142 KS maksimalnu snagu razvija pri 6500 okretaja u minuti, uz okretni moment od 174 Nm pri 4300 okr/min)

Ukoliko ipak više volite okretaje i zvuk benzinskog motora, onda je testirani benzinski Civic dobar odabir, a kada tomu pridodamo poslovično kvalitetne japanske automobile s kojima vlasnici nemaju nikakve probleme, nego na servis idu samo zbog promjene potrošnih dijelova, dobivamo zanimljiv kompaktni automobil koji komotno može poslužiti i kao prostrano obiteljsko vozilo.

Vrhunac ponude je Civic Type R, ultimativni stroj s 2.0-benzinskim turbomotorom snage 310 KS i cijenom od 360.000 kuna. Type R do stotke ubrzava za samo 5,7 sekundi, dok mu je najveća brzina 270 km/h.

Cijena

Početna cijena s kojom Civic može biti vaš za 1.4 motor jest 146.990 kuna, možete odabrati i karavansku Civic Tourer inačicu koja starta od 207.000 kuna. 1.8 benzinac starta s cijenom od 160.990 kuna i paketom opreme Comfort.

Mi smo testirali Honda Civic s paketom opreme Elegance koji 177.290 kuna

Ovaj koji smo mi testirali stoji 177.290 kuna, ima paket opreme Elegance koji uz sve nabrojeno u našem tekstu uključuje još i tempomat s limitatorom brzine, vrlo koristan automatski brisač sa senzorom za kišu, upravljač podesiv po visini i dubini. Udobna su sjedala od tkanine, dok se koža nalazi na kolu upravljača te na ručici ručnoga 6-stupanjskog mjenjača.

No trenutačno je u Hondi popust na modele Civic, koji iznose i do 17.520 kn. Za naš testirani popust je 10.010 kn, a traje do isteka zaliha.

Uskoro će aktualni model zamijeniti novi pa je s obzirom na popuste ovaj model prava prilika

Aktualna deveta generacija Honde Civic uskoro će u mirovinu jer u 2017. godini stiže već sljedeća generacija koja će sigurno nastaviti utabanim putem koji za vlasnike znači moderan dizajn, kvalitetne materijale u unutrašnjosti, multimedijske povezivosti i zanimljive motore. Model koji uskoro odlazi i mijenja ga novi uvijek je najbolja kupnja – ispravljene su sve dječje bolesti ukoliko ih je bilo, ugrađuju se provjereni motori, a i cijena je povoljnija.

(Foto: Zlatko Vrzan)

Ostavi komentar