6.1 C
Čakovec
Subota, 20 travnja, 2024

Legenda ide dalje – ovo je novi Porsche 911

Osma generacija planetarno poznatog sportskog automobila Porschea 911 svjetsku premijeru doživjela je na međunarodnom salonu automobila u Los Angelesu.

Premijerno pokazivanje prestižnog noviteta zgodno je tempirano baš na 55. obljetnicu predstavljanja izvornog modela 911.

Legenda je rođena na međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu u rujnu 1963. godine. Porsche je ponosno predstavio željno iščekivanog nasljednika modela 356. Novi sportski automobil, izvorno poznat kao 901, krenuo je velikim koracima. Kako bi najbolje oslikao ambicije marke, Porsche je s novim modelom zaigrao u višoj ligi. Motor sa šest umjesto s četiri cilindra te zrakom hlađen – u najboljoj tradiciji kompanije – isporučivao je 130 konjskih snaga. Kad je novi model godinu kasnije stigao na tržište, zvao se 911. To je rezultat rasprave s Peugeotom oko prava na prvobitni naziv novog automobila. Model 911 vrlo je brzo prihvaćen kao čistokrvni Porsche i to zahvaljujući performansama koje su kod ovog sportskog automobila nadmašile sva očekivanja. Već je tada bilo jasno da je pred Porscheom 911 izvanredna međunarodna karijera.

Gama modela 911 vrlo se brzo proširila. Godine 1965. Porsche je na raspravu koja se u Americi vodila oko opasnosti klasičnih kabrioleta reagirao predstavljanjem modela 911 Targa. Porsche 911 Targa najavljen je kao prvi u povijesti siguran kabriolet, a imao je ugrađenu 20 centimetara široku zaštitu za slučaj prevrtanja, dio krova koji se mogao ukloniti i u stražnjem dijelu mekani krov, koji je kasnije prepoznat kao ‘mekani prozor’. Uslijedila je izvedba s panoramskim stražnjim prozorom u koji je bilo ugrađeno grijano staklo. Ime izvedbe s otvorenim krovom – Targa – preuzeto je s utrke izdržljivosti Targa Florio koja se održavala na Sicijiji, a na kojoj je Porsche dotad već četiri puta pobijedio.

Godinu kasnije, 1966., još je jedna dizajnerska ikona slavila svoju svjetsku premijeru zajedno sa 160 konja snažnim Porscheom 911 S: Fuchs kotači. Vjerojatno najpoznatiji kotači u automobilskoj povijesti ušli su na nov tehnološki teritorij – bili su izrađeni iz jednog komada i mnogo lakši nego ranije. Dodatne modelske varijante bile su spremne u jesen 1967. Gamu je zaokružio 911 T sa 110 konjskih snaga, uz top model 911 S i 911 E. S ove tri izvedbe Porsche je bio prvi njemački proizvođač automobila koji je ispunio stroge američke propise o emisiji štetnih plinova.

Daljnjim poboljšanjima modela s 2+2 konfiguracijom sjedala Porsche je sredinom 1968. napravio korak dalje: od modelske godine 1969., međuosovinski razmak prve generacije 911-ice porastao je za 57 milimetara, na 2268 mm. To je ovom sportskom automobilu sa straga ugrađenim motorom dalo mirnije upravljanje. Era dvolitrenog motora završila je 1969. Zapremnina je povećana na 2195 ccm, a s modelskom godinom 1972. otišla je na 2,4 litre. Snaga je varirala od 130 do 190 konja, u 911 S.

Porsche 911 Carrera RS 2,7 postao je legenda za sebe sa stražnjim spojlerom u stilu pačjeg repa. Ovaj je sportski automobil težio samo 1000 kilograma, razvijao je 210 konja i postizao maksimalnu brzinu veću od 245 km/h. Ukupno je 1525 primjeraka izašlo iz tvornice u Zuffenhausenu. Ovaj je model okrunio prvu generaciju 911-ice. Između 1963. i 1973. proizvedeno je 111.995 izvornih 911-ica.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE