Austrijanci uvode digitalnu vinjetu

Vinjeta austrija
Klasična austrijska vinjeta za autocestu biti će uskoro zamijenjena digitalnom

Nova vinjeta će korisnicima austrijskih autocesta omogućiti da se njima voze još bezbrižnije, a neki i jeftinije. Naime ASFINAG, poduzeće koje upravlja austrijskim autocestama i brzim cestama, od 1918 godine uvodi digitalnu vinjetu.

Iako doduše ima naziv digitalna vinjeta, možda bi bolji naziv bio virtualna, jer ona jednostavno fizički ne postoji u čemu je i njezina glavna prednost. Umjesto lijepljenja novih i struganja starih vinjeta s vjetrobranskog stakla, korisnik samo treba prijaviti registarski broj svojeg automobila u ASFINAG-ov sustav i uplatiti željenu vinjetu.

Druga je prednost što će se takve vinjete moći kupovati preko ASFINAG-ovog webshopa ili preko njihove mobilne aplikacije u svakom trenutku i u svako vrijeme. S time da je moguće odrediti od kada do kada će vrijediti vinjeta. Tako ju je moguće platiti npr. u petak, a da ona vrijedi od ponedjeljka sljedećih deset dana.

Najveću uštedu s novim vinjetama dobit će oni građani koji imaju prijavljeno više automobila na jednu registraciju tzv. „Wechselkennzeichen“, a u Austriji je građanima dozvoljeno imati čak do tri automobila na jednu tablicu. Naime kako je u jednom trenutku moguće je voziti samo jedan automobil, pa je i fer da se plaća samo jedna vinjeta.

Cijene vinjeta neće se mijenjati pa će tako cijena za 10-dnevnu vinjetu, bilo digitalnu bilo u obliku naljepnice i dalje iznositi 8,90 eura; za dvomjesečnu 25,90 eura; a za godišnju 86,40 eura.

Iako će klasične vinjete biti u upotrebi cijele godine, digitalne vinjete biti će puštene u prodaju u studenom ove godine.

Vinjete će se kontrolirati nasumično postavljenim mobilnim kamerama kao i do sad. Na cijeloj dužini autocesta biti će postavljeno do 20 kamera, koje će memorirati neplaćene vinjete.

HAC niti ne pomišlja na vinjetu

Iako Austrija ima oko 2200 kilometara brzih i autocesta, za razliku od Hrvatske koja ih ima oko 1300, niti ne pomišljaju na odustajanje od vinjeta jer znaju kakav je to udar na gospodarstvo i džep građana.

U Hrvatskoj pak se uporno tvrdi kako su studije pokazale kako se vinjete ne isplate, što se najčešće gura iz HAC-a. Štoviše, naš ministar mora prometa i veza Oleg Butković osim priča o neisplativosti vinjeta najavio je i

uvođenje naplate po kilometru praćenjem GPS sustavom koje se navodno već testira u Njemačkoj.

Iako je već praćenje GPS-om samo po sebi zadiranje u slobodu kretanja građana, pa je njezina legalnost upitna, a potrebno je i opremanje automobila dodatnom tehnologijom, potpuna je nepoznanica zbog čega bi takva naplata bila isplatljivija, osim za one koji žive od novca ubranog na instalacijama tehnologije i kontroli takve naplate.

Zbog toga smo ministru Olegu Butkoviću više puta poslali službeni upit neka nas uputi gdje možemo vidjeti te studije koje dokazuju neisplativost vinjeta, kao i to tko ih je radio pa i podatak gdje se to točno u Njemačkoj testira naplaćivanje autoceste GPS-om, njegov odgovor nikad nismo dobili…

Nismo sigurni, da li je to zbog toga jer odgovor ne zna ili pak je bolje da ga ne kaže.

Ostavi komentar