16.7 C
Čakovec
Petak, 29 ožujka, 2024

Pedro visi, a problemi neriješeni

[layerslider id=”4″]

Treba se dogoditi incident da bi se kod nas rješavale stvari. Tako je i pojava svraba u

Učeničkom domu iznijela na vidjelo i druge otvorena probleme Graditeljske škole. U toj priči svrab je bila kap koja je prelila čašu. Nesnalaženje u kriznim situacijama, pokušaj da se umanje problemi jer u gomili težih problema u školi, povrh svega došao je i svrab. Nema jednostavnog odgovora tko je kriv i onda se u nas po brzom postupku nađe Pedro koji visi. On visi, a problemi ostanu neriješeni, do sljedeće prilike i novog Pedra.

Graditeljska škola je sigurno najkompleksnija u Međimurskoj županiji. Uz 150 djece s teškoćama, 15 posto djece romske populacije među svim učenicima, učenički dom i sportsku dvoranu za više srednjih škola, u kojoj se uz to održava i “Lijepa naša”, estradni koncerti i rukometne utakmice, ne može se usporediti ni s jednom drugom školom u Međimurju.

Problematika te škole je za više, a ne jedno ministarstvo, ali sustav nije elastičan, nego krut i centralistički pa tu školu tretira kao i svaku drugu. Ne prepoznaje da bi taj složeni organizam trebalo drugačije ugoditi i njime drugačije upravljati.

I prošla smjena ravnatelja produkt je zanemarivanja te složenosti, tako dugo dok se nisu nagomilali financijski problemi teški dva milijuna kuna. A onda ih je bilo nemoguće raspetljati gdje su i kako nastali i u tom zamršenom kolopletu škole, radionice dvorane i učeničkog doma. Pa je sustavu bilo lakše da i dalje ostanu zapetljani.

Svrab je pokazao da u toj školi svrbi na mnogo mjesta i da će se sustav trebati pojednostavniti i kadrovski posložiti.

Zbog zapošljavanja uhljeba u javnom sektoru, koji na sve gleda sa svemirske visine, viškovi se  stvaraju tamo gdje ne treba, pa nema prostora za zapošljavanje tamo gdje stručni ljudi nedostaju. U ovoj školi zasigurno je potrebno razdvajanje uprava, uvođenje financijskog menedžmenta u pojedine dijelove, više stručnih ljudi veznih za odgoj i specifične razvojne potrebe djece, možda i čistačica, jer to nije škola kao sve druge. Pouka iz ovog slučaja je da svaku školu treba kadrovski krojiti prema njezinim potrebama, a ne organizirati  plansko-centralistički. I educirati ravnatelje ne samo škola, već i svih javnih ustanova kako se nositi u kriznim situacijama, jer njihov prvi refleks zbog nesnalaženja je zataškati problem, pa ako prođe – prođe.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

43,705FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE