15 C
Čakovec
Četvrtak, 28 ožujka, 2024

Istrebljivači svojih bližnjih

[layerslider id=”4″]

Živimo u vremenu kada je svaki dan u godini posvećen zaštiti nečega. Čovjek bi pomislio da se zbog silne brige za zaštitom okoliša, ranjivih skupina, ugroženog biljnog i životinjskog svijeta ljudska priroda promijenila nabolje. Štitimo sve; od nježnih visibaba do neugodnih i napasnih komaraca, vukova i divljih svinja.

Uskoro će čovjek biti najugroženija ljudska vrsta jer ga nema tko štiti od pripadnika svoje vrste, predatora koji su najveći istrebljivači svojih bližnjih.

Prethodno stoljeće bilo je opterećeno strašnim destruktivnim ideologijama koje su ozakonile istrebljenje ideoloških neistomišljenika. Kao reakcija na to, ovo je stoljeće u zakonskoj regulativi otišlo u drastični otklon. Od prošlog stoljeća ograđuje se uvođenjem političke korektnosti. No ljudska se priroda mijenja puno sporije od zakona na papiru. Tako je politička korektnost postala nova ideologija u mnogim elementima slična starim ideologijama koje odbacuje. Zaštita određenih prava pretvara u svoju suprotnost: isključivost i ekskluzivnost. Tako više lopovu ne smiješ reći da je lopov, pa da mu je to dokazano i na Ustavnom sudu i Sudu za ljudska prava. Čak je i tada politički korektnije okarakterizirati ga da se nečime nezakonito okoristio, otuđio, povrijedio nečija prava i slično. Stvorena je nova vrsta pritajenog dvostrukog morala. Jedan za van, politički korektan i drugi koji vrije u stvarnom životu u skladu s ljudskom prirodom. Iz nje pak nisu uklonjene ljudske slabosti i strasti, samo se one u javnom govoru moraju politički korektno tretirati. U protivnom kršiš tu novostvorenu korektnost. Izlažeš se mogućnosti optužbe za klevetu. To često žrtve dovodi u podređenu situaciju u odnosu na onoga tko je žrtvi nanio štetu.

Izgubio se jasno definirani odnos između prava manjine ili većine u širem smislu od nacionalnih prava, što većini pada na pamet kod se spomene većina ili manjina. Postoji puno više razlika u društvu oko kojih se ljudi ne slažu i dijele prema stavovima na većinu ili manjinu. Nemamo više čvrstu konstantu, nego situaciju da isključivost preskače ovisno o situaciji tu nevidljivu crtu razdvajanja čas na jednu, čas na drugu stranu isključivosti. Ponekad nije lako razlučiti čija su prava u kojem trenutku ugroženija jer društvo odavno više nije bipolarno. Ali je angažman za zaštitu ljudskih prava plodno tlo za pojavu novih fundamentalista koji svoje stavove po metodologiji starih ideologija žele nametnuti svima.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

43,705FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE