16.7 C
Čakovec
Petak, 29 ožujka, 2024

I na autocesti Zagreb – Goričan zaštitne ograde preblizu stupova i portala

Fakultet prometnih znanosti, kao tehnički partner Hrvatskog autokluba, koji je nositelj licence EuroRAP/iRAP, u srpnju 2018., proveo je inspekciju i kodiranje 10 odabranih dionica autoceste A3 (Bregana – Zagreb Istok) i 11 dionica autoceste A4 (Zagreb – Goričan).

Iz rezultata izvješća koje je jučer predstavio u HAK-u vidljivo je da na 45,43 posto pregledanih dionica A3 i A4 nije utvrđena razina zaštite koju cesta pruža u slučaju pogreške vozača uvjetovana postojećim EuroRAP/iRAP sigurnosnim standardima za osobna vozila. Preostalih 54,57 posto cestovnih segmenata ocijenjeno je zadovoljavajućim SRS (engleski: Star Rating Score) ocjenama, od čega je 51,49 posto dionica dobilo tri zvjezdice, dok je 3,08 posto dionica dobilo četiri zvjezdice.

U Izvješću se navodi da se nedostatci na većem broju lokacija odnose na postavljanje zaštitne odbojne ograde neposredno uz stupove nadvožnjaka i portala, čime se ne osigurava dostatna razina zaštite u slučaju naleta vozila na odbojnu ogradu. Pri udara vozila u odbojnu ogradu na takvim mjestima, ograda se može deformirati pa postoji mogućnost udara vozila u stup nadvožnjaka ili portala. Dr. Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti istaknuo je da su autoceste u Hrvatskoj najsigurnije ceste, ali i da postoje područja za poboljšanje.

Hrvatske autoceste su pak u postupku javne nabave za izradu projektne dokumentacije za usklađenje zaštitne ograde sa zahtjevima iz propisa, a cilj projekta je, navode, povećanje sigurnosti prometa kroz poboljšanje pasivnih sustava zaštite što će izravno utjecati na smanjenje posljedica prometnih nesreća.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

43,705FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE