Čak 82,6 posto građana smatra da nam se prodaju lošiji proizvodi nego u Zapadnoj Europi

Trgovina prodavanonica kupnja
Ilustracija

Europarlamentarka Biljana Borzan i ravnateljica Hrvatske agencije za hranu, Andrea Gross Bošković, u Kući Europe u Zagrebu predstavile su rezultate ankete koja je dio istraživanja kvalitete naizgled istih proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj.

Anketom se omogućilo hrvatskim građanima da odrede proizvode koji će biti uspoređivani s istovjetnim proizvodima s njemačkog tržišta, piše N1.

– Čak 82,6 posto građana Hrvatske smatra da su proizvodi namijenjeni istočnom europskom tržištu lošije kvalitete od onih namijenjenim trgovinama u zapadnim članicama EU – kazala je Borzan.

Ona je, naime, provela anketno istraživanje s agencijom GfK na reprezentativnom uzorku od 800 građana.

– Istraživanje je pokazalo da kupci u Hrvatskoj itekako vode brigu o zemlji porijekla proizvoda koje kupuju. Čak njih 91 posto preferira domaće proizvode, a kvaliteta i sigurnost proizvoda su im najvažniji kad odluče nešto kupiti. Više od 73 posto posto građana vjeruje kako razlika postoji ne samo u kvaliteti, već i u cijeni – kazala je Borzan.

Ide se i u laboratorijsko istraživanje.

Ukupno će se testirati 27 proizvoda. Veći dio su odredili građani anketom, a manji je određen uspoređujući proizvode iz češke studije i proizvode koji su, prema ranijem HAH-ovom Nacionalnom istraživanju o prehrambenim navikama odrasle populacije (NIPNOP), se pokazali kao najčešće konzumirani strani brandovi proizvoda u Hrvatskoj, kako bi se osigurao kontinuitet.

– Želim istaknuti je kako ovo istraživanje ne treba shvatiti kao istraživanje usmjereno protiv industrije. Istraživanje percepcije potrošača pokazalo je da je skeptičnost nedvojbeno prisutna u velikoj mjeri. Čak više od 70 posto ispitanih smatra kako smo u očima velikih korporacija zapadne Europe građani drugog reda, upravo zbog sumnje u dvostruku kvalitetu prehrambenih proizvoda… To je zabrinjavajući postotak. Zato naglašavam kako ne želimo donositi zaključke naprečac, već samo utvrditi pravo stanje stvari. Možda potrošači budu i ugodno iznenađeni – naglasila je Gross-Bošković.

Ostavi komentar